Annons

Hur går jag till väga?

Produkter
(logga in för att koppla)

b.singmyr

Medlem
Jag var och fotade på Rockstad/Sabaton Open Air förra året för eget bruk, samt att jag vill både utvecklas och sprida mitt namn, att andra ska få upp ögonen för mina bilder.
Jag fotograferade som "privatperson" då jag inte uppfyllde kraven för att få just det jag ville ha och hade inte heller något fotopass.

Här om dagen så fick jag ett meddelande av en artist som gillar mina bilder jag hade fotat på hans grupp. Han undrade om han kunde få dem, då han ville ha dem som minne och även kunna visa sina gudbarn när de blir äldre.

Det är ju självklart att man blir glad och mer än gärna bara vill skicka iväg dem till honom, men jag fastnade just vid alla frågor. Hur ska jag göra?

Så mina frågor är:
- Hur går jag till väga?
- Ska jag skicka dem?
- Kan man ta betalt? Vad ska man tänka på/säga?

Vad är det egentligen som gäller i dessa fall?

Tacksam för all hjälp och alla svar jag får!
 
Senast ändrad:

Tonyeagle

Aktiv medlem
Självklart

Det är klart att du ska ge dem/honom/henne några bilder. Det kan ju bli bra reklam för dig. Givetvis ska du också tillägga att bilderna är enbart för privat bruk! Bifoga gärna också kontaktuppgifter ifall någon skulle vara intresserad av bilderna i kommersiellt syfte. Hur .du du vill uttrycka dig får du formulera själv.
 

b.singmyr

Medlem
Det är klart att du ska ge dem/honom/henne några bilder. Det kan ju bli bra reklam för dig. Givetvis ska du också tillägga att bilderna är enbart för privat bruk! Bifoga gärna också kontaktuppgifter ifall någon skulle vara intresserad av bilderna i kommersiellt syfte. Hur .du du vill uttrycka dig får du formulera själv.

Tack för svaret! :)
Sen är jag ny gällande att skicka iväg bilder till en "kund".
Vad ska man tänka på då?
Hur ska man skicka dem? Bildkvalitet m.m.?
Är lite osäker så drar mig för att skicka dem, av rädslan för att jag ska göra fel då det är så nytt för mig :/
 
ANNONS