Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Opera och Fotosidan.se

Produkter
(logga in för att koppla)

jouni

Aktiv medlem
Hej

Om jag använder Opera som webläsare, kan jag inte öppna sidor på Fotosidan, det kommer direkt fel anmälan. Jag ser bara dom yttersta sidor. Jag kommer till: Köp o Sälj, sen går det inte komma vidare. Jag kan läsa första sidan, inte klicka vidare eller djupare från det. Samma problem finns inte när jag använder Google Crome. Vet ni vad detta beror på och allra bäst, har ni lösningen att få detta fungera normalt, häls, jouni
 

jouni

Aktiv medlem
Vad menar du med enhet, ganska kraftfull dator med i7 och flera skärnor. det är en av sista versioner av opera, jag har inte haft det länge. Jag har Win-7, samma problem finns på min laptop som har Win-8.

jouni
 

jouni

Aktiv medlem
Med Chrome går det bra utan problem, den öppnar alla sidor i Fotosidan och Opera öppnar alla andra sidor utan problem. Jag menar tidningar, andra foto sidor, tester, böcker etc, . Problem fiins bara i Fotosidan, jag kan inte öppna Köp o Sölj sidor närmare, jad ser bara huvufrubrikerna på saker som är till salu. Ingen annan här som använder windows -7 och Opera, jouni
 

afe

Aktiv medlem
Jag kollade statistiken för min blogg på FS. 0,6% av besökarna använder Opera, och det är nog inte unikt för just min blogg. Det går inte att optimera en sida för alla webbläsare, och de som används minst prioriteras nog bort av de flesta ...
 

ztenlund

Aktiv medlem
Jag kollade statistiken för min blogg på FS. 0,6% av besökarna använder Opera, och det är nog inte unikt för just min blogg. Det går inte att optimera en sida för alla webbläsare, och de som används minst prioriteras nog bort av de flesta ...
Den aktuella versionen av Opera använder dock samma renderingsmotor som Chrome, så att det inte fungerar är ändå lite märkligt.

Förr hade de ju sin egen Presto och då använder jag Opera mycket. När de i princip startade om helt med den nya versionen så saknades i storts sett allt jag tyckte var bra med Opera, så jag bytte då till Firefox (som jag iofs haft installerat hela tiden). Hur det är nu vet jag inte, för jag har inte testat.
 

afe

Aktiv medlem
Jag har inte en aning om varför det inte fungerar, utan det var mest en fundering kring varför Opera kanske inte prioriteras i test och utveckling.
 

PMD

Aktiv medlem
[RANT]
Det är ju jättefånigt att man ska behöva testa för olika browsers, och eventuellt skriva om koden så att alla browsers klarar av den. HTML, ECMAScript och annan webteknik finns det ju standarder för. Det är rätt uselt att webbläddrarna inte följer standarder.
[/RANT]

Sen finns det ju diverse plugins till webläsare som kan ställa till problem, så den som har problem med att läsa Fotosidan med sin browser bör börja med att stänga av alla plugins och se om det går bättre.
 

ztenlund

Aktiv medlem
[RANT]
Det är ju jättefånigt att man ska behöva testa för olika browsers, och eventuellt skriva om koden så att alla browsers klarar av den. HTML, ECMAScript och annan webteknik finns det ju standarder för. Det är rätt uselt att webbläddrarna inte följer standarder.
[/RANT]

Sen finns det ju diverse plugins till webläsare som kan ställa till problem, så den som har problem med att läsa Fotosidan med sin browser bör börja med att stänga av alla plugins och se om det går bättre.
Om ditt [rant] ska ha någon relevans så måste ju Fotosidan faktiskt vara standardföljande. Tror du verkligen att det är så?
 

PMD

Aktiv medlem
Om ditt [rant] ska ha någon relevans så måste ju Fotosidan faktiskt vara standardföljande. Tror du verkligen att det är så?
Ingen aning. Om inte så "behövs" kanske ett till [RANT]. :)

Å andra sidan så bör en standardföljande webbrowser meddela om en webserver inte följer standarden så att webutvecklaren ganska lätt kan korrigera det.
 

jouni

Aktiv medlem
Mysterium är löst

Hej

Om jag använder Opera som webbläsare, kan jag inte öppna sidor på Fotosidan, det kommer direkt fel anmälan. Jag ser bara dom yttersta sidor. Jag kommer till: Köp o Sälj, sen går det inte komma vidare. Jag kan läsa första sidan, inte klicka vidare eller djupare från det. Samma problem finns inte när jag använder Google Crome. Vet ni vad detta beror på och allra bäst, har ni lösningen att få detta fungera normalt.


Heissan allihopa, tack för eran insats. Jag ska beskriva, hur gick det till. Efter några veckor från det att jag skrev hit om problemet med Opera webbläsare, slutade Opera fungera helt o hållet, jag kunde inte öppna en sida med den. jag tog bort Operan, allt som jag hittade på hårddisken och installerade programmet om med resultat, fungerade inte als. Det såg ut att en hackare eller annan hade lyckats förstöra Operan i min dator. Förmodligen så var inte fallet, nämligen , ,,

Tiden gick, jag fick en del nya Win-7 uppdateringar, sen provade installera Opera igen, ny fungerade det som den ska, och nu öppnar den också alla sidor på annonser i Fotosidan. Jag ser huvud text och kan klicka vidare. Att veta vad som var problem, kan inte jag säga. Häls, jouni
 
ANNONS