Annons

Ansluta extern bildskärm till laptop

Produkter
(logga in för att koppla)

lenelg

Aktiv medlem
Bytte min gamla stationära PC mot en laptop, men har en hyfsad bildskärm (Eizo) som jag skulle vilja använda. Med en HDMI > DVI-adapter kan jag få upp en kopia av skärmbilden på den stora skärmen. Men färgerna ser ut som sk-t och jag har ingen kontroll över dem. Så jag antar att jag också behöver ett externt bildskärmskort - och möjligen är det bättre att ta ut bildsignalen via USB 3?
 

Kjell Andersson

Aktiv medlem
Använd enbart den externa skärmen och välj inställningar för den i stället, det fungerar utmärkt för mig. Har använt laptop i många år med en extern skärm (och tangentbord, mus). Har iofs kört via en docka för enkelhetens skull.
 

HenryB

Aktiv medlem
Bytte min gamla stationära PC mot en laptop, men har en hyfsad bildskärm (Eizo) som jag skulle vilja använda. Med en HDMI > DVI-adapter kan jag få upp en kopia av skärmbilden på den stora skärmen. Men färgerna ser ut som sk-t och jag har ingen kontroll över dem. Så jag antar att jag också behöver ett externt bildskärmskort - och möjligen är det bättre att ta ut bildsignalen via USB 3?
Tillverkaren säljer ingen dockningstation till din dator?
 
ANNONS