Annons

Byta Nikon D7000 mot D700?

Produkter
(logga in för att koppla)

exzrael

Aktiv medlem
Du är helt rätt när du säger att ljustarka objektiv ofta fungerar bättre på FX än på DX. Har haft ett antal 1,4:eek:r av olika varianter och ingen (förutom 85/1,4) har fungerar bra på mina DX kameror fullt öppna. De fungerar däremot kalas på FX. Dock upplevde jag inte bristen på skärpa som det största problemet på DX utan den fruktansvärda CA som uppkom i bilderna. Hemskt.
Jag gillar min Nikon 35mm f/1.8G DX så jag köpte ett Nikon 50mm f/1.8G till min nya D700. Gillar de. Brännvidden och enligt Mansurov (sök på Google) presterar 1.8G bättre än 1.4G. Billigare hur som och förhoppningsvis prisvärt att börja med.

Och tack alla för era svar. Mycket intressanta diskussioner!
 

Pippo

Aktiv medlem
Saker som denna är inget som jag grämer mig för över. Shit happends. :) Det gick för övrigt inte att köpa D700 från Holland för 16" när jag köpte min. Priset hade redan gått upp där......Jo jag försökte givetvis där först. Har inget emot att spara en hacka om jag kan.
Jo, så är det ju. Ibland har man tur och ibland inte. Skrev för att belysa att det går att hitta fina ex av d700 för en relativt låg summa. ;)
 
ANNONS