Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Superdammig sensor - hur fixa?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jeppsson

Medlem
Hej,

Har har en Canon 30D sedan ett par år tillbaka och gradvis har bilderna blivit mer och mer förstörda av vad jag antar är damm och smuts på sensorn. Nu har det nått en punkt när jag inte längre står ut för varenda bild blir påverkad.

Kika på den här testbilden som jag tog mot en vit vägg: http://ofog.net/divfiles/dirt.jpg

Jag har inga verktyg för att själv rengöra sensorn och litar inte på mig själv att inte förstöra något om jag skulle försöka. Så jag skulle behöva tips på vart i Stockholm man kan lämna in den för att få den rengjord.

Hälsningar
Fredrik
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Schönherrs på Upplandsgatan rengör sensorn direkt i butiken till billigare pris än märkesverkstad. Annars är det ju Intervision i Solna, Vreten som gör det, men då kostar det, 700-800 spänn var det väl för något år sen för en crop-sensor.
 
ANNONS