Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kan ej installera drivrutiner till kameran.

Produkter
(logga in för att koppla)

Carriefisher

Aktiv medlem
Hej! Installerade om datorn. Allting nytt på datorn. Vill plugga in mina kameror (Canon) för att kunna överföra bilder till min dator. Pluggar in usb-kabeln i datorn och i kameran. Datorn känner av en ny enhet. Den försöker installera drivrutin. Hittar ingen drivrutin. Kamerorna kan ej bli installerade.

Mina andra usb-enheter fungerar perfekt. Provade plugga in min kompaktkamera för att se om det är fel på usb-uttaget/kontakten, men min kompaktkamera känns igen direkt och blir installerad.

Kamerorna är:
Canon eos 50D
Canon eos 5D
Canon eos 20D.

Mitt operativsystem är Win 7 Pro 64bit.

Har googlat runt på problemet men kan ej hitta en lösning. Har även försökt hitta drivrutiner till kamerorna och installerat Eos utility i hopp om att det skulle lösa sig, men sån tur har jag inte. Eftersom det endast gäller (såvitt jag vet) Canon-kamerorna så antar jag att det är någon systemfil som saknas alt. hindras att bli installerad.
 

AFJ

Aktiv medlem
Enligt denna länk:

http://www.usa.canon.com/app/html/windowsupport/win7page.html

så borde i alla fall din 50D funka med Windows 7 inbyggda drivrutiner.

Jag har inga problem med min min gamla 400D och 40D på Windows 7/64 (har inte installerat EOS utility), de kommer upp automatiskt så din 50D borde i alla fall funka.

MEN - det absolut enklaste sättet att lösa den här typen av problem brukar vara att skaffa en extern kortläsare som kopplas till USB-porten. Då uppstår normalt inga kompatibilitetsproblem.
 
ANNONS