Annons

Radannonser (igen kanske..)

Produkter
(logga in för att koppla)

Mr Davidson

Aktiv medlem
Jag tycker det finns några regler som är konstiga... Varför får man inte bumpa? Merparten av annonser läses kanske några dagar bakåt, mer orkar sällan folk, inte jag heller. Kanske nu någon vän av ordning säger att, "det gör jag visst det" och kanske det finns några som orkar lite längre bak i tiden. Men en månad? Så man lägger in en annons som kanske inte den presumptive spekulanten ser och sedan är det knappa månaden kvar innan man kan förnya den... Tar man bort sin gamla, ser jag inget skäl till att man inte får bumpa? Vill fråga varför man inte får det?

Sedan finns det en uppsjö regler att man inte får hänvisa och länka med flera saker till andra annonser. Ingen budgivning med mera. Jag ser ofta sådana annonser. Jag tror ingen modererar annonserna. Detta är inte ok, tycker jag. Så ledningen av fotosidan borde göra ett av följande, ta bort regler som inte följs upp. Av er. Eller börja följa upp. Jag har inga problem med annonser typ högstbjudande. Tror sällan dessa röner någon framgång ändå, så det är självsanerande. Heller inte med länkar, jag är lat så när någon länkar hoppar jag aldrig vidare annat än om det finns fler bilder. Orkar man inte skriva annonsen komplett, orkar man inte med spekulanter heller, resonerar jag. Men som sagt, har ni regler, tillse att dessa följs.

Såg i en annan tråd att man föreslog att annonser skulle städas bort redan efter någon vecka. Ingen dum idé. Då skulle eventuella hinder för bumpning också vara undanröjda om det är för många annonser ni är oroliga för.

Så tycker jag...
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Man får inte bumpa därför att det upplevs som störande med sånt. Väldigt många följer Köp&Sälj dagligen och upptäcker och störs direkt av att en ett par gammal annons dyker upp igen. Det är vanligt med denna regel i annonsforum. Likaså 30 dagars annonstid, vilket jag tycker är rimligt innan annonserna raderas.

Blocket tillåter bumpning men då mot kostnad. Vi skulle ju kunna överväga en sådan logik.

Vi tycker att övriga regler är rimliga. Vi vill att besökarna skall kunna se priset och inte mötas av budgivningar. Det är också en anledning till att Köp&Sälj är väldigt populärt. Moderering sker så fort vi får mail om annonser som bryter mot reglerna och det betyder ju att annonser som bryter mot regler kan råka finnas kvar.
 

Mr Davidson

Aktiv medlem
De flesta gratis annonssidor jag besöker, för de övriga intressena jag har, tillåter bumpning, så att det skulle vara mer vanligt med regler mot bumpning, håller jag inte med om. Inte där jag läser.

Vidare sker moderering, NÄR NI FÅR MEJL. Jag anser Ni skall övervaka istället för att lita till angiveri. Driver man en kommersiell sida, anser jag man inte skall lägga över detta jobb på oss medlemmar. Eller?
 

Canalog

Avslutat medlemskap
Problem att lägga in radannons "köpes"

Det är också en anledning till att Köp&Sälj är väldigt populärt. Moderering sker så fort vi får mail om annonser som bryter mot reglerna och det betyder ju att annonser som bryter mot regler kan råka finnas kvar.
Hej
Jag har en kompis som är alldeles nybliven medlem på Fs...Jag försökte hjälpa honom idag all lägga in en radannonns på Fs under köpes (filmscanner)

Men det funkade inte - en röd bård med texten "Du måste ange Titel" hindrar det hela (se bif skärmdump)

Var? Var ska man ange "Titel" ?? Hans yrkestitel eller vad gäller det??
Både han och jag vore jättetacksamma för hjälp...

mvh/B
 

Bilagor

ANNONS