Annons

Ännu en väskfråga

Produkter
(logga in för att koppla)

ceciliap

Aktiv medlem
Hej!

Jag behöver köpa en väska till kameran. Har en Minolta Dynax5 med 28-100 + 70-300 objektiv och skulle vilja ha en väska som klarar kameran med 70-300 objektivet monterat och 28-100 vid sidan om. Och helst till vettigt pris (<500kr).

28-100 och 70-300 borde ju vara en vanlig kombination eftersom dom flesta kamerapaketen verkar innehålla dom så nån på fotosidan borde ju ha råkat ut för problemet... :)

Jag tänkte inte skaffa mer utrustning så jag behöver inte en väska som sväljer eventuell framtida utrustning.

Jag har varit runt i affärerna i stan men dom verkar mest satsa på små väskor till digitalkameror :(

Några förslag ?

/Cecilia
 

ceciliap

Aktiv medlem
The Champ skrev:
Gå in på http://www.cyberphoto.se
och sedan väskor så finns det ett otal olika modeller däribland en massa olika Lowepromodeller....rekommenderas
Det är just det... Det finns ett otal modeller... :)

Att jag frågade var för att här borde finnas folk som har samma kombination av objektiv och har en väska som antingen är bra eller dålig.

Och rekommendationer av nån som testat är bättre än att måtta olika kombinationer av kamera/objektiv och sen försöka hitta nån väska som passar dom måtten...
 

ceciliap

Aktiv medlem
Ingen på hela FS som har nån liknande uppsättning av kamera/objektiv och förvarar den i en väska ?

Eller är det ingen som är nöjd med nämnda väska så dom kan rekommendera den ? ;)
 

RolandM

Aktiv medlem
Att fundera över vid val av väska för kameran:

Är bäskan enbart en förvarings ochtransportväska för kamerautrustningen, eller ska den även ha plats för i samband med utflykter, en tröja, regnkläder, matpaket och termos med varm chocklad?


Med ovanståpende i bakhuvudet köpte jag mig en vanlig ryggsäck på Clas Ohlsson som hade plats för detta för ungefär 200:-. Den har en del småfack där film och andra lösdelar som linser kan placeras. Kameran ligger mjukt placerad på tröjan i stora facket. En annan fördel med en icke specialbyggd kameraväska är att det finns inget på ryggsäcken som berättar om innehållet.
 
Senast ändrad:

ceciliap

Aktiv medlem
Tack för funderingen, Roland!

Väskan är enbart för kamerautrustningen, med nåt fack att förvara instruktionsbok, film, och annat smått.

Ryggsäck hade ju kunnat vara ett alternativ men jag vill att väskan ska vara lätt att hantera (öppna och ta fram/stoppa undan kameran). Och en ryggsäck är ju lite omständig att kränga av/på...

En 'neutral' väska hade nog varit att föredra, men jag är inte så himla händig på att inreda väskor så jag får nog hålla mig till färdigsydda. Fast, helt uteslutet är det ju inte... Jag ska på 2 veckors rundresa i Sydafrika och det kanske kan vara lite vanskligt med en väska som avslöjar innehållet - vill ju inte bli av med alla fantastiska(?) bilder jag tagit (även om tagna rullar självklart förvaras i annan väska).
 

ceciliap

Aktiv medlem
Inga fler förslag ??

Då blir det väl att plocka fram måttbandet och mäta kors och tvärs och sen börja surfa runt och bland det stora utbudet av väskor försöka lista vilka som passar måtten man fått fram... Och sen välja nån av dom och hoppas på att man måttat rätt....
 

ganska

Aktiv medlem
nova 2 av lowepro borde funka bra för dig! Den får du även ner en blixt i om du skulle känna att du behöver en sån någon gång!

//Mvh Viktor
 
ANNONS