Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nokia Lumia 1020

Produkter
(logga in för att koppla)

AFJ

Aktiv medlem
Jag har tappat min 1020 åtskilliga gånger i backen men den här gången så sprack skärmen. Först så funkade den men efter att återigen ha tappat den så är det nu helt svart.

Har Nokia slutat med stora kamera-sensorer i mobilerna??

Måste skaffa en ny idag - så alla tips mottages tacksamt!
 

AFJ

Aktiv medlem
Det går fortfarande att köpa 1020:an, Elgiganten har ett pris som är ungefär en tusenlapp lägre än andra:

http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefoner/NOK1020BLACK/nokia-lumia-1020-smartphone-svart

Men det ser ut som om den bara finns på webben, inte i någon butik?

Bara ett tips om du vill fortsätta med 1020....
Tack för tipset!

Jag köpte en 630 på lunchen - måste ju ha en telefon omedelbart.

Jag har gillat min 1020 men om jag skall vara ärlig så använder jag den mest till att ringa med och skicka ett och annat SMS och mail ibland. Kameran har jag använt väldigt sällan så det är nog bara för mig att inse att jag inte är någon mobil-fotograf.
 

Falumas

Aktiv medlem
Tack för tipset!

Jag köpte en 630 på lunchen - måste ju ha en telefon omedelbart.

Jag har gillat min 1020 men om jag skall vara ärlig så använder jag den mest till att ringa med och skicka ett och annat SMS och mail ibland. Kameran har jag använt väldigt sällan så det är nog bara för mig att inse att jag inte är någon mobil-fotograf.
1020 är ju billig, men nästa generation Nokiamobiler förväntas komma nästa månad iom att nästa uppdatering av WP släpps. Möjligtvis kommer det något trevligt man måste köpa då. Jag hade nog också köpt en 630 idag om min 1020 och min 920 krockade och gick sönder i väntan på dom nya.

/Karl
 

Segedahl

Aktiv medlem
Har min Lumia 1520 som "brukstelefon" den är stor men väldigt bra.
Tar dock med mig 1020 när jag är fotosugen =)
 

AFJ

Aktiv medlem
630 verkar funka bra att ringa med (stabilare uppkoppling). Känns dock väldigt "plastig" och skärmen är inte alls lika bra som 1020. Kameran har jag inte ens brytt mig om att kolla, den är nog inte mycket att hurra för.

En i famlljen har skaffat 1520, den är groteskt stor! :)
 

Falumas

Aktiv medlem
630 verkar funka bra att ringa med (stabilare uppkoppling). Känns dock väldigt "plastig" och skärmen är inte alls lika bra som 1020. Kameran har jag inte ens brytt mig om att kolla, den är nog inte mycket att hurra för.

En i famlljen har skaffat 1520, den är groteskt stor! :)
Kameran är väl en vanlig sunkig kamera som iPhone och Samsung brukar klämma in i sina, dvs den fungerar säkert ok under bra förhållanden.

/Karl
 

nonno

Aktiv medlem
WP 8.1 och firmwareuppdateringen Cyan

Jag är lite långsam av mig och ska först nu uppdatera min Lumia 1020 med Windows Phone 8.1 och firmwareuppdateringen Cyan. Är dock nyfiken på om någon annan redan gjort det och hur den upplevs?
Cyan-uppdateringen för Lumia-enheterna ska tydligen ge nya funktioner i Nokias kameraapp m m.
/Nonno
 

Falumas

Aktiv medlem
Jag är lite långsam av mig och ska först nu uppdatera min Lumia 1020 med Windows Phone 8.1 och firmwareuppdateringen Cyan. Är dock nyfiken på om någon annan redan gjort det och hur den upplevs?
Cyan-uppdateringen för Lumia-enheterna ska tydligen ge nya funktioner i Nokias kameraapp m m.
/Nonno
Jag upplever ingen större skillnad med cyan rent kameramässigt måste jag erkänna. Telefonen i övrigt blev dock mycket bättre med 8.1 och cyan.

/Karl
 

nonno

Aktiv medlem
Kommer det någon ersättare till 1020 eller annan ny Lumia som kommer att ha RAW DNG?
Nedanstående är hämtat från http://www.prisjakt.nu/pryl/
"Här är prylarna du inte ska köpa just nu
Nokia Lumia 1020
Kameran Nokia Lumia 1020 med 41 megapixlar är omåttligt populär. Men investera för allt i världen inte i kameran nu. Det ryktas nämligen om att Microsoft ska släppa en vassare uppföljare under hösten som än så länge går under arbetsnamnet McLaren."
/Nonno
 

Segedahl

Aktiv medlem
Nedanstående är hämtat från http://www.prisjakt.nu/pryl/
"Här är prylarna du inte ska köpa just nu
Nokia Lumia 1020
Kameran Nokia Lumia 1020 med 41 megapixlar är omåttligt populär. Men investera för allt i världen inte i kameran nu. Det ryktas nämligen om att Microsoft ska släppa en vassare uppföljare under hösten som än så länge går under arbetsnamnet McLaren."
/Nonno
McLaren kommer inte. (iaf inte detta året)
 
ANNONS