Annons

Sandisk UDMA 60MB/s brinner bra?

Produkter
(logga in för att koppla)

Patrik60D

Avslutat medlemskap
16GB varianten

jag har problem med det här kortet.
en del bilder kopieras inte utan då låser sig kortet och det enda raka är att ta ur det och sätta tillbaka det.
då vaknar kortet igen och det går att kopiera andra bilder,men den som orsakade problemet är körd.
jag har formaterat kortet för FAT32

kina skit som man eldar upp eller vad gör man ? ;)

är det ett vanligt fel på dom här korten att det bara är tur om man kan kopiera alla bilder man har tagit ?
tyvärr har jag inte kvar kvittot så det är väl bara att köpa ett nytt då

felrutan som kommer upp:
http://privat.bahnhof.se/wb192876/sandisk.jpg
 

MixPix

Aktiv medlem
Har 2st Sandisk 60MB/s kort, ett 16GB o ett 32GB.
ALDRIG sett det felmeddelandet och då har jag ändå misshandlat dem rätt bra (formaterat i dator, inte formaterat alls bara raderat bilder, lagt in andra filtyper, växlat mellan kamerahus utan att formatera etc).

Båda korten har dock pajjat en gång var, då fick det till lite googlande och en hel del olika applikationer innan jag fick tillbaka data (sandisk:s egna recovery applikationen fixade INTE biffen).

Är kortet nytt hade jag nog provat att reklammera det för att iaf få testat ett till.
 

Patrik60D

Avslutat medlemskap
ok får köpa nytt då
funderade på om det är kortläsaren men det blir likadant från kameran (MK2) när man kopplar in den via USB och kopierar.
 

MixPix

Aktiv medlem
ok får köpa nytt då
funderade på om det är kortläsaren men det blir likadant från kameran (MK2) när man kopplar in den via USB och kopierar.
Förlåt om det är en dum fråga...men du har testat att formatera kortet I KAMERAN?

Sen kanske jag var lite snabb och ska tillägga att det endast är CF-kort mitt tidigare svar gäller för. :)
 

Flug-E

Aktiv medlem
Jag har haft en handfull SanDisk-kort i olika storlekar och format men aldrig haft något som helst problem. Å andra sidan har jag aldrig använt en kortläsare men jag har svårt att tro att det skulle påverka på något vis...
 

Patrik60D

Avslutat medlemskap
skit bakom tangenterna här ;)

jag använde nån billig USB förlängningssladd
kopplade in CF läsaren direkt i en USB port istället och nu verkar det funka.

problemet med att kortet hakade sig i kameran tror jag berodde på att det inte var formaterat riktigt.
det försvann när jag formaterade från datorn.

ska skaffa en ny USB 3.0 läsare istället
USB 2.0 tar för lång tid att kopiera.
 

afe

Aktiv medlem
Minneskort funkar i allmänhet bäst om de formateras i kameran. Gör man det i datorn kan det ibland bli lite märkligt, i synnerhet om man använder Mac då den ibland skriver dit filer som inte kameran gillar.

Ditt kort beter sig dock helknasigt och är förmodligen trasigt på ett eller annat sätt. Testa med ett annat kort är mitt råd - det är inte värt att hålla på och strula med ett opålitligt kort och risken att förlora bilder.
 
ANNONS