Annons

Jeppe Wikström?

Produkter
(logga in för att koppla)

klasg

Aktiv medlem
Vilken Jeppe Wikström? Det finns bland annat en Jeppe Wikström som är bokförläggare. är det hans sida du vill åt?:D
 

Sinuslinus

Aktiv medlem
Jag menar förstås fotofgrafen Jeppe, även känds som skärgårdsfotograf nr 1 och även en av de främsta Stockholmskildrarna.

Angående Google så har jag redan sökt där och det mesta man får upp är om hans böcker (var de säljs) och diverse hyllningssidor till honom.
Lever han på sitt rykte eller?
 

Sinuslinus

Aktiv medlem
Förresten, Jeppe är både fotograf och bokförläggare. Och författare.

Hittade lite info nu...
Han startade Skärgårdsbild och sedan Äventyrsbild.
Hamnade sedan på Pressens bild efter uppköp och nu är han bokförläggare på Bokförlaget Max Ström.

Nu har jag iaf lite mer info att söka efter. :)
 

www.tille.se

Aktiv medlem
Jag vet inte något mer om Jeppe Wikström än vad som redan skrivits. Såg en artikel om Äventyrsbild i en gammal fototidning. Jag kan kolla vilket nummer det är om någon är intresserad.
Har beställt Jeppe Wikströms bok idag. Det känns som en liten höjdpunkt. Ser med spänning fram mot att få boken i min hand.
 

www.tille.se

Aktiv medlem
Artikeln finns i Aktuell Fotografi nr 5 1991 men handlar mer om Äventyrsbild och inte så mycket om Jeppe Wikström. Så du kanske inte ska jaga ihjäl dig efter artikeln.

Boken jag beställt är Staden. Har bott i Åkersberga och tillbringat mycket tid i Stockholm, denna vår vackra huvudstad, så det blir intressant att se vad Jeppe fångat på bild. Har bara bläddrat i boken tidigare.
 
ANNONS