Annons

Alla dessa modellbilder

Produkter
(logga in för att koppla)

hpw

Medlem
Kan ni inte lyfta ut alla modellbilder med mer eller mindre nakna tjejer vanligast men även killar om det nu finns några i en egen kritik grupp i stället för hård kritik ... mjuk
dom flesta bilderna hammnar i hård kritik och jag tycker dom flesta lyder under citat christer strömholm

"Låt inte motivet skymma bilden"
se ett exempel

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/959974.htm
Denna bild har fått ~ 1920 träffar
 

Danlo

Avslutat medlemskap
Bra sagt Martin. Eftersom jag är gay så kan jag titta på en bild av en tjej och tycka den är snygg/ful eftersom det inte finns något sexuellt i min bedömning.

Däremot, tittar jag på Fine art -bilder av män/killar så är det faktiskt bara en sak jag ser, och det är en snygg/ful naken manskropp, inte en snygg/ful bild.
Kan tänka mig att det fungerar ungefär likadant för heterosexuella män som tittar på bilder av nakna kvinnor.. Den större merparten iaf.. Sen finns det säkert dom med den gudomliga förmågan att stänga av/på sin sexualitet vid bedömning av finde art nude -bilder.. men jag är inte en av dom.

Gled kanske in lite väl mycket på nakenbilder, kan nog säga att fenomenet tror jag gäller även med kläder på en snygg/ful tjej/kille..
 
Senast ändrad:

aasaboe

Aktiv medlem
Och alla dessa fågelbilder. Och fjärilsbilder, blombilder, krypbilder och naturbilder. Och bilbilder, stillebenbilder och fine art...

Egentligen borde alla bilder bort från Fotosidan! ;-)
 

Makten

Aktiv medlem
Danlo skrev:
Kan tänka mig att det fungerar ungefär likadant för heterosexuella män som tittar på bilder av nakna kvinnor.. Den större merparten iaf.. Sen finns det säkert dom med den gudomliga förmågan att stänga av/på sin sexualitet vid bedömning av finde art nude -bilder.. men jag är inte en av dom.
Självklart. Bilder som får hundratals eller tusentals visningar och bara ett fåtal kommentarer talar sitt tydliga språk. Klart man måste kolla på bilden om det är en halvnaken kvinna. Sen är ofta själva bilden inte tillräckligt intressant för att kommenteras. Eller så skäms man lite för att man kände sig tvungen att kolla, och slinker ut utan att "synas".

Fine art nude är något helt annat däremot. De bilderna är sällan särskilt sexiga, och fotograferna brukar vara mer måna om att bilden ska bli intressant, inte bara att modellen är intressant. Men jag kan ju bara tala för mig själv, och dessa bilder brukar ju också få hur många visningar som helst;-)
 
ANNONS