Annons

Raw från 40D bara i CS3???!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

apersson850

Aktiv medlem
Jag behövde inte använda nya DVD:n till 40D för att kunna läsa RAW från 40D med Canons programvara, som jag hade tidigare till 400D. Men jag har uppdaterat DPP och ZoomBrowser med de filer som Canon har på nätet, så det var väl rimligen därför.

Det enda nya på den DVD:n var den här Picture Style fixaren.
 

Poteta

Aktiv medlem
Uttryck skrev:

Såg inte detta omogna inlägg som nu tagits bort. Men är nyfiken av mig så nån får gärna tala om vad som stod där...
Det var en torrent till en piratversion av CS3. Kanske inget man ska uppmuntra till på ett offentligt forum...
 

Jordi

Aktiv medlem
Tex. Pirate Bay är också offentlig och uppenbarligen
inte olaglig. Torrenter innehåller inget upphovsrättskyddat material.
 

Alternate

Aktiv medlem
Jordi skrev:
Tex. Pirate Bay är också offentlig och uppenbarligen
inte olaglig. Torrenter innehåller inget upphovsrättskyddat material.
inte *.torrent filen i sig nej, men det man kan få ut med hjälp av den kan vara upphovsrättsskyddat. Men det är en annan diskussion.
 

falke

Aktiv medlem
Jag använder Lightroom för att importera och rawkonvertera bilderna från kortet. I Lightroom kan man sedan ta bilden till Photoshop oavsett om det är CS2 eller CS3 för slutredigering.

Jo, jag vet att Lightroom också är ett Adobe-program men det är attan så mycket billigare än Photoshop och du slipper ju uppgradera på ett tag då.....

Föresten, Lightroom uppgraderingen för att klara 40D:s rawformat var gratis.
 

Bokeh

Aktiv medlem
Finns det inget annant fristående Raw-program som stöder 40D, Adobe Camera Raw är väl väldigt dyrt i jämförelse, inte är det väl bättre heller.

/kent
 
ANNONS