Annons

The Nex(t) big thing

Produkter
(logga in för att koppla)

phool

Aktiv medlem
Har funderat på hur länge Canon och Nikon ska få husera fritt som dom två stora som styr marknaden. Kommer det att komma ett nytt märke som ger sig in i the big league på riktigt? Ni vet på riktigt. Där en yrkesfotograf kan gå in till en butik och köpa ett kameramärke som inte är Canon eller Nikon och få det totala utbudet av kvalitét, service, och helhet som en yrkesfotograf vill ha. Med andra ord bli som Canikon!? Jag har en känsla av att Sony kommer dit, kanske inte riktigt än, men dom är nog det märke som kan komma att bli så stora och bra inom sin tid. Med tanke på Sonys teknologi inom sensorer och deras innovativa lösningar så tror jag stenhårt att det kommer att löna sig med tiden. Nu köper många Sony för att dom är annorlunda och mest för att prova på, men jag tror att det kommer att bli mer och mer som köper Sony som ett märke för livet. Så bra tror jag att dom kan bli. Häromdan var jag in på japan photo och kände på en A77 för en andra gång, jävlar vilken rolig kamera och mycket nytt roligt i den som höjer fotoglädjen. Nästa generations FF kameror från Sony kommer nog att fånga många canonister och nikonisters uppmärksamhet och intresse. Jag tror på Sony jag, dom gör världens bästa sensorer och blir bara bättre och bättre på att göra kameror också, räkna med att dom kommer att slå in sig bland dom två stora på riktigt och börja ta marknad. Sony är här för att ge Canon och Nikon lite snytingar.
 
ANNONS