Annons

Nikon D3200

Produkter
(logga in för att koppla)

phool

Aktiv medlem

Przemek

Aktiv medlem
Tänkte precis starta en tråd om D3200 men du hann visst före =)

D3200 blir en lättare och smidigare kamera än D800 om man ska resa eller bara ta med sig en kamera som är lätt och inte tar för mycket plats.

Hoppas de lanserar ett nytt objektiv med den också.

Och jo, hoppas de byter display till högupplöst, för den på D3100 är ju ett skämt...
 

Skarström

Aktiv medlem
Tänkte precis starta en tråd om D3200 men du hann visst före =)

D3200 blir en lättare och smidigare kamera än D800 om man ska resa eller bara ta med sig en kamera som är lätt och inte tar för mycket plats.

Hoppas de lanserar ett nytt objektiv med den också.

Och jo, hoppas de byter display till högupplöst, för den på D3100 är ju ett skämt...
Det snackas om ett 18-300mm för DX som kanske kommer samtidigt.
 

Petsan

Aktiv medlem
En lätt och någorlunda billig kamera med hög upplösning kan jag tänka mig till små projekt i luften och under vatten, där låg vikt är toppen och där det svider mindre att kvadda en billig kamera än en dyr...

Däremot så sätter lanseringen av den här modellen griller i huvet på mig vad gäller Nikons övriga segment, t ex D400/D7100...
 

Twilice

Aktiv medlem
Kommer de med nya instegskameror så ofta :O
Det visste inte jag innan jag kom in i kameravärlden och nu har de redan bytt instegskamera 2-3 gånger.
 

Riddarture

Aktiv medlem
Vore det inte bättre att försöka leverera lite ur det befintliga sortimentet. Jag har väntat på en D7000 sen i februari.
 

MrKarisma

Aktiv medlem
Vore det inte bättre att försöka leverera lite ur det befintliga sortimentet. Jag har väntat på en D7000 sen i februari.
D7000 finns och har funnits i lager länge i flera webbutiker.. Så, varför sitter du o klagar på Nikon när den finns i lager på flera ställen? Förstår inte riktigt?
 

danohl

Medlem
Går också i köp tankar kring d7000, men tror ni inte det är värt att vänta på och se vad dom tänkt kring d7100?

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
 

Helmetrock

Aktiv medlem
Eftersom D7100 knappt verkar vara påtänkt än kommer det nog att dröja minst ett halvår innan den finns i affärerna, köp du en D7000 om du inte vill vänta.
 

Twilice

Aktiv medlem
Går också i köp tankar kring d7000, men tror ni inte det är värt att vänta på och se vad dom tänkt kring d7100?

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
Det är som en pyramid, (påhittade nummer) på 4 st instegskameror kanske det går 1 pro kamera. Så för D7000 -kanske- det hinner komma en till instegskamera, eller i alla fall någon D5200 eller liknande först.
 
ANNONS