Annons

Eizo S2431 24" Widescreen! Köpråd!?

Produkter
(logga in för att koppla)

Roq

Aktiv medlem
Jag har den fast i ljusgrått.
Jag är helt nöjd för mina användningsområden - d.v.s mest bildbehandling. Till en början kändes den för stor men det är en vanesak. Jag tror inte du ska köpa den om du även ska spela på datorn - i snabba bildbyten ser man eftersläpningar. Konstigt nog mest när jag snabbt byter bild på hela skärmen. Uppspelade filmer har inga eftersläpningar.
Kanonbra tycker jag.
 

Jocce

Aktiv medlem
Jag har den fast i ljusgrått.
Jag är helt nöjd för mina användningsområden - d.v.s mest bildbehandling. Till en början kändes den för stor men det är en vanesak. Jag tror inte du ska köpa den om du även ska spela på datorn - i snabba bildbyten ser man eftersläpningar. Konstigt nog mest när jag snabbt byter bild på hela skärmen. Uppspelade filmer har inga eftersläpningar.
Kanonbra tycker jag.
Okej, låter bra, förutom spelbiten då jag tänkt spela lite på den också :(

Vet du om 22 tummaren är bättre på den biten?


/Jocce
 

Roq

Aktiv medlem
Vet inte hur 22 tummaren står sig mot 24". Valde 24" p.g.a storleken. Nån sa att 22" skullle vara lite vassare...Enligt Eizo så skulle 24" vara lika bra... Svårt att veta.... Jag tycker den är väldigt bra till bildbehandling i alla fall.
 

DavidBerg

Aktiv medlem
Okej, låter bra, förutom spelbiten då jag tänkt spela lite på den också :(

Vet du om 22 tummaren är bättre på den biten?


/Jocce
Jag har 22-tummaren och ser på mina stats att mitt spelande i Battlefield 2142 är märkbart bättre men denna skärm jämfört med min gamla (20-tums Dell LCD). På inga av skärmarna upplever jag någon eftersläpning. Jag är nog vad som får betecknas som en ganska avancerad spelare i BF och har iallafall inga problem med skärmen. Har dock alltid spelat på LCD-skärmar när det gäller FPS.

/David
 

Gutta

Aktiv medlem
Lyfter lite...mer hjälp / tips?

"Måste" juh bestämma mig denna vecka!!


/Jocce
Jag köpte nämnda skärm på rean och är supernöjd. Jag är notorisk spelare som testat det mesta. Top-100 i månadsranking i UT är en av mina meriter :). Skärmen är fantastisk till ALLA mina användningsområden, inkl spel. Några eftersläpningar har jag aldrig märkt av och jag är känsligare än de flesta av mina kompisar...

Mvh
Jerka
 

hockeyfotografen

Avslutat medlemskap
För spelande

jag har 2231:an (22 tumsvarianten, verkar vara samma i övrigt), på den finns ett "movie"-läge, som har mindre eftersläpning än "standardläget", för film funkar det umräkt.
Har dock inte testat att spela med den.

För bildarbete så tycker jag att den, i förhållande till priset, är riktigt bra.
 
ANNONS