Annons

Svårt med ritbräda

Produkter
(logga in för att koppla)

Annika.N

Aktiv medlem
Har köpt en wacom bräda bamboo svart.
Har bara testat den lite....men oj vad det var svårt.
Jag använder den i PS 3.
Men det var inte med någon instruktionsbok. Jag installerade bara skivan.
Så jag får nog testa mig fram....
 

Irenee

Aktiv medlem
jo visst e de lite svårt i börja, men du kommer snart in i det. Har du ställt in så att ritytan motsvarar arbetsytan? Jag missade det när jag ominstallerade min på min nya data. Jag kunde inte förstå att det var så krångligt (men visst det var ett tag sen jag hade använt min platta) till jag kom på att man måste ju ställa om. Vilken skillnad det blev. Men jag kommer inte riktigt ihåg hur man ställde in.

Kul är det iaf. så det är bara att fortsätta öva.

/Irre
 

Zewrak

Aktiv medlem
Det tar ett tag att vänja sig. Men när det väl kommer är det inga problem. Man är så van att använda vanlig penna på papper så det sitter i ryggraden. Det som är svårt att vänja sig vid är att se vad man ritar på skärmen snarare än på brädan.

När du väl gått igenom den fasen, så kommer det kännas hur naturligt som helst. För mig var det totalt förlösande och jag använder knappt musen alls längre, oavsett vad jag gör på datorn.
 

Johan Ahlbom

Aktiv medlem
Testa o skapa en ny bild i PS med vit bakgrund i samma storlek som skärmen. Välj sen tex svart pensel o sen är det bara o leka dig fram tills du hittar känslan :) Tro mig, när du väl vant dig kommer du inte vilja gå tillbaka till musen, för mig känns numera musen riktigt trög o tung, som om nån lagt i handbromsen :)
 

Grönberg

Aktiv medlem
Hjälp finns att tillgå

Om du går in på www.moderskeppet.se så finner du instruktioner om både vilka inställningar som du bör göra och hur du använder brädan. Jag hittade vad jag sökte där och nu är det lätt att använda brädan.
 
ANNONS