Annons

Wacom Fun problem

Produkter
(logga in för att koppla)

JulleBratten

Avslutat medlemskap
Har precis införskaffat mig en Bambo fun, när jag arbetar med den i datorn så går det i stort sett inte att ha pennan mot plattan då det hela tiden uppstår klick, jag får hålla pennan en bit ovanför plattan för att inte få total kaos i burken. Har inte testat den i PS än då det inte är installerat i datorn än. Ska det vara så här??, jag har ställt den till max firm dvs att man ska ta i hårt.

Tacksam för svar och andras erfarenheter..
 

Sebastian Skarp

Aktiv medlem
Det ska klicka när du sätter pennan mot plattan! Så det är som det ska. Du drar ju inte pennan fram och tillbaka som du gör med en mus för att flytta pekaren utan positioneringen platta/skärm är absolut, så du behöver väl inte sätta pennan mot plattan om du inte vill klicka eller rita. Eller har jag missförstått ditt problem?
 

JulleBratten

Avslutat medlemskap
Tack det snabba svaret..

Jag tycker det är skönt att ha lite referens, tex ska jag klicka ner ett fönster så är det en väldigt liten yta att pricka om jag inte vet var muspekaren är på skärmen i förhållande till plattan (även om positionering är absolut). Men om jag håller pennan ovanför plattan så kan jag finjustera och sedan göra klicket. Trodde att man skulle kunna finjustera med att hålla pennan mot plattan för att sedan trycka till lite hårdare, men då "klickar" det väldigt mkt.
 
ANNONS