Annons

Tips: Moskébranden i Malmö

Produkter
(logga in för att koppla)

flutte

Aktiv medlem
Tänkte bara tipsa om Patrick Perssons bilder från branden i Malmös Moské igår kväll. Tyvärr rättså små, men jag tycker de blev snygga. Det går inte att länka direkt till bildspelet, men via den här artiklen kan man i alla fall idag se dem. Det kanske finns en risk att de försvinner, men bilderna finns i alla fall än så länge relativt lätttillgängliga via artiklarna om branden på Sydsvenskans hemsida
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Patrik Persson är väl knappast i klass med de flesta av Sydsvenskans fotografer, men snabb är han och det lever han på.

(varför använder han blixt på bild 4???)
 

flutte

Aktiv medlem
Det finns ännu ingenting som tyder på att den var anlagd, även om det av naturliga skäl måste undersökas - det finns tyvärr en hel del skåningar (och andra i sverige) som totalt verkar sakna känsla för mänskliga värderingar, hänsyn, tolerans och nyfikenhet inför det ovana.

Jag håller visserligen med om att det fanns en del bilder som inte var lika bra, men det är (som tur är) inte så ofta den här typ av motiv får sådan publicitet. Kan kanske inspirera någon nu så här i valborgstider.

Nej, lägg ned molotovcoctailen! Det var inte _sååå_ jag menade! :)
 

NiklasK

Aktiv medlem
Tycker det var snyggt, om man får säga så!

Förutom bild 9 som jag tyckte var konstig!

Blev lite för mycket siluettbilder, men det är väl svårt att göra något annat i det där ljuset!
 
ANNONS