Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Välja ordning på bilderna i sitt album.

Produkter
(logga in för att koppla)

micro

Aktiv medlem
Halloj, jag undrar om man inte på något sätt kan ändra i vilken ordning bilderna i sina fotoalbum ska visas?

Om man i stället för album vill kalla det för en kollektion så gör upplägget på bilderna ganska mycket för helheten, och därför skulle jag gärna vilja byta plats lite på bilderna.

Till saken hör också att nya bilder man laddar upp till ett gammalt album kan visas både först eller sisst, vad bestämmer detta? Mvh Micke
 

Maggie

Medlem
Undrar just detsamma.

Om man laddar upp alla bilder till ett album i en följd verkar det funka att första bilden man laddar upp hamnar sist i albumet.

Har du bilder som ligger i tex opublicerade och skall ha in dom i ett nytt album verkar det totalt hopplöst att få dom i den ordning man vill ha.:confused:

Någon som har något tips? Det är tidsödande att radera bilderna för att sedan ladda upp dom igen i rätt ordning.:(
 

micro

Aktiv medlem
Verkar inte som det finns någon som kan svara på detta, så jag antar att det inte går att byta plats på bilderna.

Kanske något för er som gör sidan att klura på?
Är det inte fler än jag och Maggie som reagerat på detta? Mvh Micke
 

Greve Nickon

Aktiv medlem
Jag kan bara instämma i att det kan vara kul att kunna lägga bilderna i rätt ordning.

Just nu så har jag bara ett album där det spelar roll, men jag har tänkt att ladda upp ett album de kommande veckorna som skall innehålla 10 bilder som måste ligga i ordning så det blir svårare.

Och vi vet ju alla att man inte är så noga med att kolla bild 1 före bild 2 om dom inte ligger i rätt ordning. Man börjar ju från vänster.:(

Hoppas att det kan dyka upp en lösning på detta.

MVH
Greve Nickon:cool:
 

Mats

Avslutat medlemskap
Tycker det skulle vara en aldeles ypperlig funktion att själv kunna bestämma ordningen på bilderna. För vissa album spelar det ingen roll men för andra kan det ha stor betydelse på i vilken ordning bilderna ligger, ungefär som vid bild komposition.

Ha de' bra
Mats
 
ANNONS