Annons

Plåta eldsprutare

Produkter
(logga in för att koppla)

_UF0_

Aktiv medlem
Tjena ska fota en kille som sprutar eld ikväll..utomhus..

Är det nån som har erfarenhet av det?...
har studioblixt att tillgå
grejjen är att jag vill ha riklig täckning i dels i elden och dels i grabben som sprutar..och förhoppnings vis är det mörkt ute..
behövs blixten?..elden borde inte påvärkas av blixten?...full /halv/ kvartsfart..kommer inte ihåg styrkan, men brukar oftast hamna runt f16-20 vid produkter med hundra film vid full styrka..
om jag använder blixten mäter jag väll bra upp blixtens ljus och kör på det..
men hur gör jag annars?.då blir det ju trixigare att mäta för täckning..
tri-x eller t-max blir det...har hyffsad koll på båda så det är lugnt...vet inte vad jag har hemma bara..
skulle vara jäkligt tacksam för svar
mvh niclas
 

PeW

Medlem
Har plåtat eldsprutare en gång (midsommar afton) hade då ingen blixt. Se bild på Fotoklubben karlsborgs hemsida.
http://www.fotoklubben-karlsborg.just.nu/
Klicka på galleri så kommer du så småningom till mina bilder. Inte kvalitetsmässigt bästa bilden men det var sent på midsommar...
Lycka till
 

_UF0_

Aktiv medlem
tjena..jo det ser ut som elden i sig lyser upp grabben hyffsat...min tanke är närmare med mer eld i bild varför den är viktig..
 

_UF0_

Aktiv medlem
Ja nu bär det av iaf...det fixar sig nog fick tag på ett polaoridbackstycke kom jag på...
 

EdwardH

Aktiv medlem
Jag har plåtat eldsprutare. Inget problem alls. Sikta, vänta tills han ser ut som att han kommer att börja spruta eld och sedan håll in avtryckaren i någon sekund eller två.

Det blir så mycket ljus att kameran snabbt fokuserar och mäter utan problem.

Vad skulle vara det svåra, säger du?
 

elohim

Aktiv medlem
knäppte en drös diabilder asa100 med min nikon F2 på några eldsprutare. vidvinkel på lägsta bländare och exponering i 1 sekund.

som tidigare sagt så lyses sprutaren upp av sin egen eld och på mina bilder lyckades han även stå stilla så även han blev skarp. ta många bilder med lite olika inställningar så blir det nog bra.
 
ANNONS