Annons

Hej.. jag är ny här

Produkter
(logga in för att koppla)

micze

Medlem
Tja eftersom mit huvudintresse är Naturfotografi. Så tänkte jag att det var lämpligt att skriva en tråd i dett forum..

Min bifogade bild hör väl till natur hoppas jag :)

Bilden tog jag på en björnpark i Orsa. Den heter Orsa Grönklitt

Tyvärr så gör eran gräns på 50000 byte och storleksgräns gör att jag fick komprimera och skala ned bilden mycket hårt.

Jag tog bilden med en Sony Cyber-shot DSC-p10. En kamera som ja personligen är mycket nöjd med.

Jag har även gjort lite fler bilder och jag skulle väldigt gärna vilja att ni gå in och tittar på dem

http://www.micze.internethosting4u.com/community/4img/categories.php?cat_id=12

Jag vill gärna ha kritik för jag är ganska ny inom fotografering men jag brinner av iver att lära mig nya tekniker och tips.

Jag har läst i några trådar Men ni alla verkar vara mycket sakkunniga och bra på svenska allihopa. Jag hade faktiskt problem att läsa all text.

Jag hoppas jag är välkommen på denna hemsida
 

Bilagor

Micke H

Aktiv medlem
Självklart är du välkommen!

Ska bli spännande att se dina bilder!

/Micke

P.s härlig bild på björnarna, det är fin diagonal i bilden, bra tänkt!
 

Efwa

Aktiv medlem
Välkommen!

Sätt in din bild för kritik så får du mer respons förhoppningsvis......detta är ju ett diskusionsforum, så det finns sällan plats för kritik.

Lägg in bilden på kritikalbum och ge mig ett mail så ska jag kommentera den.

MvH /Efwa (som också var ny en gång för hundra år sedan)
 

kaw

Aktiv medlem
micze skrev:
[...] komprimera och skala ned bilden mycket hårt.
Rejäl nerskalning = ja, detaljer försvinner, men bilden kan likväl se bra ut. Hård komprimering = nej.

Ta och jämför samma bild med lite olika JPEG-komprimeringsgrad för att se om den 400 pixlar breda bilden ser bättre ut som 100 kB stor än som 50 kB.

Min kommentar hör visserligen inte hemma i natur-forumet, men jag kunde inte låta bli.
 
ANNONS