Annons

Bilder på m43-kompakten

Produkter
(logga in för att koppla)

henq

Aktiv medlem
Ser ju faktiskt genuint ut.
17/2.8 känns också rimligt även om det hade varit roligare med något ljusstarkare.
Äsch, blir till att handla :)
 

Anders Norén

Aktiv medlem
Mätningar i bilden med utgångspunkt från blixtskon visar att kameran är mindre än Canon G10. Men den saknar inbyggd blixt och en extern blixt förtar ju en del av poängen med en kompakt systemkamera. Om inte den externa blixten också är anmärkningsvärt kompakt, förstås. Som gamla tiders blixtkuber, kanske?

Anders
 

paco

Aktiv medlem
Prototypen de visade upp i höstas var kantigare och jag vet inte om jag gillar ändringarna de gjort. Den ser mer ut som en riktigt Pen nu, på gott och ont. Jag kommer säkert glömma allt när man ser den framifrån.

Ett köp är mycket troligt, speciellt om man kan använda sina Leica M-bajonettobjektiv.
 

Danlo

Avslutat medlemskap
This is it, när kommer den gå att köpa tror ni? Hoppas inte vi kommer behöva vänta i ett år efter den blivit presenterad bara.. då dör jag.. :(
 

Danlo

Avslutat medlemskap
Hoppas nu bara det går att stänga av displayen helt på den.. Annars blir den ju värdelös för allt utom semester-fotografen.
 

henq

Aktiv medlem
eh va? Det finns ju ingen genomsiktssökare. Man kanske kan sätta en ram i blixtskon.
 

hornavan

Aktiv medlem
Hoppas nu bara det går att stänga av displayen helt på den.. Annars blir den ju värdelös för allt utom semester-fotografen.
Vad är det för snack? Vad är det för seriösa bilder som du inte kan ta med displayen på? Det är väl inte den som tar bilder; eller?
 

MattiasL

Aktiv medlem
Ja jag använder då displayen på min kompakt. Det är väl typ som att använda en ljusschaktsökare, dvs man ser hela bilden på lite avstånd och får kläm på helheten. Fast man slipper spegelvändningen...
 

Danlo

Avslutat medlemskap
En liten kamera vill jag ha för att den är mer diskret. En skärm som lyser upp hela mitt ansikte på kvällen/natten när man vill vara diskret är kanske inte så bra...
 

Kaffeperkulator

Aktiv medlem
nu har det kommit upp en bild framifrån med på 43rumors. Jag är såld, bara det kommer ett par schysta primes, gärna 10 20 40mm, så är de till att byta in e420n...
 

paco

Aktiv medlem
nu har det kommit upp en bild framifrån med på 43rumors. Jag är såld, bara det kommer ett par schysta primes, gärna 10 20 40mm, så är de till att byta in e420n...
Det är bara en skiss och inte ens helt 100% Kameran högst upp på sidan just nu är E-620. Visst är det spännande när digitalkompakternas holy grail kanske äntligen blir sann. Då menar jag tillräckligt stor sensor för kort skärpedjup vid porträtt i en liten kamera med utbytbara objektiv.
 

hornavan

Aktiv medlem
Om bara. Hur många gånger har jag trott att bara just denna kameran kommer så blir jag lycklig och alla bilderna perfekta.
Det är alltid OM och BARA som fattas.
OM den hade haft den och den funktionen, men den kanske kommer i nästa version.
Jag har aldrig köpt någon kamera som har uppfyllt alla önskningar.
Visst, alla kameror är bra idag. Men, det fattas alltid några OM och BARA för att den skulle bli fulländad.
Ibland tror jag tillverkarna gör i enkom. Bara så att vi alltid måste längta till nästa modell.
 

Makten

Aktiv medlem
Trevligt! Synd att den var så enormt ful bara. Den inger inte direkt förtroende, designmässigt sett.
 

paco

Aktiv medlem
Ja, förebilderna från 60-talet är inte direkt designklassiker i min bok. Hade gärna sett mer likheter med 35RD än Pen F i denna, mer som mock-upen de visade förra hösten. Toppdelen ser inte ut att alls passa in i resten av kameran.

Olympus 35RD och Olympus Pen F
 

Olle

Aktiv medlem
Ja smaken är som baken. Jag tycker den är fin jag. Den påminner till utseendet om Olympus Pen F-serien, som jag tycker är de snyggaste SLR-kameror som någonsin tillverkats. Ingen puckel för prismasökaren och inget, nästan groteskt, bärhandtag som moderna kameror är utrustade med. På den tiden bar man kamerorna med nackremmen, så det behövdes inget handtag. Ja jag, och många med mig, bär fortfarande kamerorna så, oavsett om de har handtag eller inte.

Tänk på att det här är en systemkamera. Att den liknar systemkameran Pen F mer än kompaktkameran 35RD är kanske inte så konstigt.

Olle
 
ANNONS