Annons

Photoshop

Produkter
(logga in för att koppla)

Anna L

Guest
Som ni kanske vet så är jag nybörjare när det gäller ps och tycker väl inte om att bearbeta bilderna så mycket annat än att beskäar bort onödiga ytor, lägga på skärpa, ram och dylikt saker som jag kan och klarar av och ligger på min nivå just nu, med det menar jag att kanske jag lär mig mer att hantera ps och använda dess funktioner.

Nu är det så att förra veckan när jag skulle spara bilder i en spec mapp som jag har enkomt för bilder jag lägger ut på fs för att det ska vara lätta att komma åt så fanns inte JPEG filen.

Dessa filer är som finns nu:

Photoshop (PSD*.PDD)
Photoshop. EPS (*.EPS)
Photoshop DCS 10 (*.EPS)
Photoshop DCS 20 (*. EPS)
Photoshop PDF(*.PDF*.PDF)
Råformat (*RAW)
TIFF (*.TIF*.tif)

Hur gör jag för att få tillbaka JPEG filen?

//Anna
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Du har förmodligen lager i din bild. Slå ihop alla lager så kommer jpeg tillbaka. Eller så kanske den är i 16-bitarsfärg istället för 8 bitar.

Men skall du göra småbilder för webben är Spara för webben/Save for web bättre. Då kan du direkt se hur komprimeringen påverkar kvaliteten.
 

fotofred

Medlem
Lösningen

Väljer du "LabColor" för bilden så finns endast de alternativ du nämnt att välja på.
Ändra till RGB genom att gå in i menyn Bild->Läge->RGB så löser dina problem sig. Du behöver inte lägga samman till ett lager.

mvh /fredrik
 
ANNONS