Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Papperskopior från D7Hi!

Produkter
(logga in för att koppla)

Micke H

Aktiv medlem
Jag har nu tagit fram mina första kopior på silverpapper...(Till En Dag I Sverige-projektet)
VILKET FANTASTISKT RESULTAT!

Jag tog fram 9 olika bilder på 20*30 papper från det labb jag brukar vända mig till. Då jag "blåste upp" bilderna till den storleken i 300 ppi och att jag efterbehandlade bilderna ganska hårt, så ställde jag in mig på att bilderna skulle kännas ganska "pixliga"...

Men icke! Javisst, om man tittar riktigt nära på några av bilderna så ser man pixlar, men faktum är att dessa bilder är skarpare än vad mina bilder ( i samma storlek) blir som jag tar med finkornig proffsneg-film...

Än en gång så inser jag vilket kap jag gjorde när jag köpte min D7Hi!

/Micke
 

Arleklint

Aktiv medlem
Jag tror dig!
Jag har kört 20x30 bilder från 7i på utställningar och är hur nöjd som helst. :)
Jag har också vågat mig på 35x50 och fått ett helt ok resultat, men då krävs ett noggrant jobb med interpoleringen.
 
ANNONS