Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad göra? (Hur seriöst är detta? 2)

Produkter
(logga in för att koppla)

popboydeluxe

Aktiv medlem
Hi Pavel,

Thanks for your response.

Yes, that is correct. We would pay you and your model an agreed upon price for a set number of images...usually 50 to 75 images per set for non-nude posing. Included with the sets would be picture ID, Model Release, and Exclusive License.

We would arrange multiple sets per shoot (typically 3), each with a clothing and set change, and provide you with examples of style and shot balance.We would have exclusive rights to feature those sets you shot for us on our site. How many models do you have available? And what are their ages? We are very selective about the look we are after and don't want anyone looking too young. We like a young, natural, and relaxed look. Are your models from an agency or are they acquaintances of yours?

I look forward to hearing from you.

Regards,

Jeff
http://www.mplstudios.com
 

marcus_kallander

Aktiv medlem
Följer man länken www. mplstudios. com, så får man bl a upp texten:

"Fresh erotic nudes from Eastern Europe and beyond... "

Såå, det lär ju inte direkt vara non-nude bilder som dom vill ha....

rätt eller fel känner inte jag för att lägga mig i, det handlar ju om hur/vad man vill fotografera....

Men det känns lite som en i mängden av porrsiter.....
 

KanonCanon

Aktiv medlem
Inte inom mitt område men -
Det finns så många saker detta "företag" kunde/skulle ha gjort ifall de var seriös -men som de inte gör.

så min teori är
1. De är antagligen ute efter dina bilder och inte kommer att betala -

2. eller också så hamnar dina bilder på någon porrsite vilket kanske inte är såå trevligt för dina vänner.

Mitt tips = stay away
 
ANNONS