Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

HDR program

Produkter
(logga in för att koppla)

Znutt

Aktiv medlem
Hej
Är det någon som har erfarenhet av något program för att sammanfoga bilder till HDR. Ej PS då detta är svindyrt. Tänkte något billigare ev. gratis :)
 

Stålberg

Medlem
HDR-program

Hej!
Det finns ett program som heter Photomatix. Det laddas hem från nätet och kostar ca 90 dollar om jag minns rätt.
Sen finns en HDR-funktion i Photoshop Elements 8, Photomerge

Hälsningar
Patrik
 

Znutt

Aktiv medlem
Hej!

Sen finns en HDR-funktion i Photoshop Elements 8
Har du (någon) provat den i Elements 8.
Funderar på att köpa den, har ver 5. Var på väg att göra det här i USA. Kostar bara $60 på Wallmart? Även billigare att ladda ner från adobes us sida varför vet jag inte.

Har provat qtpfsgui.sourceforge.net men den var svåranvänd...


//Rikard
 

muppen_66

Aktiv medlem
Kolla in Picturenaut

Har precis också intresserat mig för HDR och laddade hem Picturenaut som är ett shareware (du lägger så mycket donation som du tycker det är värt).
Det jag hunnit testat hittills är lovande. Bra resultat och lättanvänt. Dock inte lika mycket inställningsmöjligheter som i Photomatix för tone mapping

Klarar dock raw, tiff och jpeg. Snabbarbetat!

http://www.hdrlabs.com/picturenaut/index.html

//Peter
 

Benan

Ny medlem
Psp

Hej
Är det någon som har erfarenhet av något program för att sammanfoga bilder till HDR. Ej PS då detta är svindyrt. Tänkte något billigare ev. gratis :)
Corels PSP klarar av detta, har dock ej prövat själv. Köpte min version genom Dustin.se ca 500kr har jag för mig att den kostade (Svensk instruktionsbok medföljer)
 
ANNONS