Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skönt att BLF gör sitt jobb

Produkter
(logga in för att koppla)

Gomer

Aktiv medlem
Tack Staffan Teste för ditt agerande.
Jag såg uppropet för ett par veckor sedan och har tidigare kommenterat liknande agerande från kommuner och organisationer.
Eftersom jag är stationerad i Hedemora Kommun och har dom som kund avstod jag från att ha synpunkter på upplägget. Att man tar in bilder för att göra en bok och samtidigt uppmuntrar kommunmedlemmarna att delta med en pristävling tycker jag är helt OK. Jag fick däremot samma reaktion som Staffan på texten som bifogades till inbjudan.

"i och med att du deltar i tävlingen medger du också att dina bilder kan publiceras i boken och vid andra arrangemang 2010-2011, t.ex. utställning eller annonsering samt i marknadsföring av Hedemora kommun i tryck och på webb utan extra honorar".

DEt känns skönt och motiverat att just ha betalt in medlemsavgiften i BLF för 2010, tack Staffan!

Du som orkar läsa hela artikeln hittar den här:
http://www.dt.se/nyheter/hedemora/article529231.ece
 

Lena W

Aktiv medlem
Intressant att det står i artikeln att de även ser fram emot att få bilder av proffs, men sedan som svar på BLF:s påpekante att de inte vill parasitera på någon proffsfotograf.
 
ANNONS