Annons

vart köper ni eran 135 film?

Produkter
(logga in för att koppla)

lyfalix

Aktiv medlem
Ska till italien i sommar, och tänker ta med mig min edixa. Dock måste jag köpa lite film innan dess.

Vart köper ni all eran 135 film?

Jag har kollat lite på tradera och photax, men tänkte ändå kolla vart ni köper. Det ända kravet jag har är att den är billig, och att man ser vad som har fottats ;) färg som sv\v spelar ingen roll (jag har framkallat mångra färg rullar i sv\v kemi med gott resultat. Kanse inget för pro, men det blir trevliga bildet). Hade en hög med gammal afga film förut, men den är slut nu =(

Framkallar i Kodak Pro dev btw.
 
Senast ändrad:

J. Patric

Aktiv medlem
Photax, Scandinavian Photo och tyska eBay. Behöver du bara några rullar så köp från Scandinavian Photo. Photax kräver ju ett lägsta ordervärde på 400 kr.
 

Graal

Avslutat medlemskap
Tri-X och Plus-X köper jag från Freestyyle i USA. Dock inte under Kodak-namn utan Arista Premium 400 resp 100. Det är exakt samma film i annan förpackning, men till halva priset. Ska det bli billigare att handla från Sverige måste man dock köpa ganska stora kvantitéter samtidigt. Jag brukar köpa 100-150 filmer åt gången (samt även en del fotopapper som är svårt att få tag på här hemma) för att spara fraktkostnad. Du får lägga på svensk moms på priset och frakten, samt även en mindre tullavgift. När dollarn legat kring 7 kr blir totalpriset per film då ungefär 20-25 kr. Ännu billigare (ner mot 15kr rullen) blir det om du köper filmen i 100-fots rullar som är 30m, och rullar själv med filmladdare.
 

lyfalix

Aktiv medlem
Det låter ju onekligen bra med att frakta dom från utlandet. Ingen som ska göra en beställning där snart så man kan samfrakta lite (jag fotar inte mer än att jag tänker köpa en 10rullar eller något).
 

Sarajevo

Aktiv medlem
På E-bay finns massa billig kinesisk film Lucky SHD100 (135) och Shanghai GP3 (120) som tydligen ska vara bra? Finns recensioner på nätet. Såg någon som framkallat dessa filmer i nån kaffelösning (intressant!).

Macodirect.de har bra priser på Rollei Retro 100-film annars. Ett exempel om man är bra fotosugen är 48 rullar, 85€ med frakt. Knappt 18 kr rullen....

Annars Photax, de har lagerbutik i Nybro, 3 mil från Kalmar. Om man bor där i närheten slipper man ju fraktkostnader och minsta ordervärde (som jag) ;)
 
Senast ändrad:

lyfalix

Aktiv medlem
Om det inte är några många fler som är intreserad av ett störe parti från staterna, så köper jag nog något på ebay. Tack för alla sidor. Ska kolla lite mer på den där .de sidan
 
ANNONS