Annons

Någon som har erfarenhet av dimage7i!

Produkter
(logga in för att koppla)

daverus

Aktiv medlem
Man blir lätt galen då och då.

Andra dagen med min nya kamera...en fin och skinande dimage 7i.
En vacker solnedgång vankas så jag beslutar mej för att ta mina första solnedgångsbilder idag.
Laddar upp med batterier för en veckas förbrukning...åker till macken och köper den sedvanliga 1/2-liters Fanta Exotiska Frukter och sen bär det av ner till sjön där jag har rekat ett perkfekt ställe att ta mina bilder på.

Jag åker ner i god tid för jag tänkte även testa dom olika programmen som finns förinställda för t ex porträtt, landskap etc. Går ner och sätter mej på en brygga, tar fram kameran och börjar testa mej fram. Kommer till programmet för landskap, gör allt klart och trycker av.

Då får kameran hjärnsläpp...det står error på displayen och sen stängs kameran av, för att några sekunder senare starta upp igen. Denna gång så startar den dock inte upp som den ska. Ett lågt läte hörs från kameran i ca 10 sekunder, indikatorlampan lyser konstant och det går inte att göra nånting med kameran. Enda sättet att stänga av den nu är genom att ta ur batterierna. Provade ett par gånger till men med samma resultat.

Är det någon som har haft samma problem som jag och i så fall, är det någon som vet hur man åtgärdar det?

Jag läste i ett tidigare inlägg att man skulle hålla ner avtryckarknappen samtidigt som man tar ut och sätter i batterierna. Jag testade detta men det blev ingen skillnad.

Jag är tacksam för all hjälp jag kan få.

Ber om ursäkt för mitt långa inlägg.. ;)
/Pär
 
Senast ändrad:

Arleklint

Aktiv medlem
Hej Pär

Jag kan inte hjälpa dig, men du tror mig säkert knappt när jag berättar att jag häromdagen råkade ut för samma sak.

När jag skulle slå på kameran brummade den blinkader "Err" och slog av sig. I bland gick det att få igång den, men då dog den när jag vred zoomen eller tryckte på avtyckaren. :(

Jag har lämnat in min på garantireparation.
 
Senast ändrad:

daverus

Aktiv medlem
Tack för hjälpen!

Nåja...det var ju värt ett försök iallafall. :)
Får ringa till supporten imorrn och som det verkar även lämna in kameran.
Jag fick ju ha den lite mer än 24 timmar innan den dog i alla fall. :p

Är det något speciellt ställe man ska lämna in den på? Hur lång tid trodde dom det skulle ta innan du har kameran i handen igen?

Tråkigt att höra att du har samma problem...helt klart frustrerande...särskilt när man precis fått kameran och vill testa vad den går för.
 

Arleklint

Aktiv medlem
Jag liider med dig.

Jag lämnade in den på Expert där jag köpte den för att få det på garantin.

Dessvärre sa dom att det skulle ta en månad!!

Fy och usch!
 

daverus

Aktiv medlem
En månad??!!?? Ja jag säjer då det...
Då går det ju fortare för mej att returnera kameran och köpa en ny...

Får väl ringa Cyberphoto, där jag köpte den, och kolla vilka dom har som reparatörer.

Suck!
 

daverus

Aktiv medlem
Har nu pratat med både Minolta och Cyberphoto...
Båda kom fram till att det var fel på kameran...


Jag försökte på alla sätt och vis att få en ny kamera utskickad men det gick inte alls...dom måste kolla på kameran innan dom kan ta ett beslut om de ska byta ut den.

Inte så lite frustrerande...men men...

Tack för hjälpen iallafall Janne.
 

daverus

Aktiv medlem
Ibland lönar det sej att tjata.

Jag kände att det inte var okej att jag efter endast två dagar med min nya kamera skulle behöva skicka iväg den i en månad så jag ringde upp Cyberphoto igen och fick prata med en ansvarig där.

Berättade om mitt läge och vad som hade hänt och han sa att han skulle kika på det.
I morse ringde han till mej och sa att om jag kunde åka ut till Minolta i Solna innan 14.00 så skulle dom byta ut kameran på en gång. Sagt och gjort så åkte jag ut och nu sitter jag här med en ny (förhoppningsvis mer hållbar) kamera. Mycket skönt måste jag säja och jag är glad att Cyberphoto skötte detta snyggt.

Så ibland lönar det sej att tjata lite.

Nu är det bara att ge sej ut och tokfota igen! :)
 
ANNONS