Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken iPhone GPS?

Produkter
(logga in för att koppla)

mc bruno

Aktiv medlem
Hej!
Har funderat på en fråga som givetvis inte bara rör än när man ska ut o plåta men som kan göra stor skillnad. För någon månad sedan blev jag med iPhone. Med denna kommer ju möjligheten att ladda hem GPS-program vilket är mycket lockande. Nu till själva frågan, vilken ska man välja? Tänkte först på TomTom men användarrecentionerna är inte alltid jätteövertygande om man inte använder Tomtoms egen hållare till bilen vilken har nån slgs ibygd GPS som gör den bättre. Har någon erfarenhet?

Vad använder ni? Tar tacksamt imot all hjälp.

Sorry om någon tycker frågan är lite väl off topic.
 

fiddeh

Aktiv medlem
Jag har ingen bil och använder den ganska sällan, men har inte saknat några gator eller liknande och relativt nya 80-vägar etc finns med. Tycker det kommer uppdateringar hyffsat ofta ändå.
Vill man bara ha kameravarnare kan jag tipsa om "Cams Ahoy!" som piper till när man närmar sig en kamera och visar aktuell hastighet.
 

peterfuchs

Aktiv medlem
Använder själv TomTom och har varit lite missnöjd på framförallt att funktioner saknas (koordinatinmatning, möjlighet till TMC, osv... ). Med senaste uppdateringen har de fixat till det mesta och är funktionsmässigt i klass med Navigon.

Har aldrig haft GPSproblem med TomTom. Kör ej med deras hållare, utan en hållare ifrån Brodit som jag rekommenderar skarpt. Har man dessutom en bilstereo med möjlighet till iPodstyrning eller AUXingång så har man en schysst lösning.
 

mc bruno

Aktiv medlem
Använder själv TomTom och har varit lite missnöjd på framförallt att funktioner saknas (koordinatinmatning, möjlighet till TMC, osv... ). Med senaste uppdateringen har de fixat till det mesta och är funktionsmässigt i klass med Navigon.

Har aldrig haft GPSproblem med TomTom. Kör ej med deras hållare, utan en hållare ifrån Brodit som jag rekommenderar skarpt. Har man dessutom en bilstereo med möjlighet till iPodstyrning eller AUXingång så har man en schysst lösning.
Vad gör de funktionerna du räknar upp? I saken ligger också att Navigation är ganska mycket billigare vilket gör att mycket talar för den. I allafall om den är lika bra. Så problemen med att Tomtom inte är så exakt och att den tror man kör brevid vägen finns inte längre?
 

lofling

Aktiv medlem
TomToms app har inte funkat felfritt för mig. Jag har dock ingen lust att köpa en hållare för ca 900 kr. Den är ok, men inte bra. Tappar bort sig alltför mycket tyvärr. Det verkar som om Apple kanske fixat detta till 4G-versionen.
 
ANNONS