Annons

En fråga om respekt!

Produkter
(logga in för att koppla)

Loennstroem

Aktiv medlem
Jag har funderat på något som för mig skulle vara ett dilemma. Föreställ er att ni har ett fotouppdrag, t ex ett bröllop vilket är ett känslosamt tillfälle för många inblandade. Det är ju inte helt ovanligt med tårar i dessa sammanhang. Men vad gör man som fotograf om bruden eller brudgummen inte bara fäller en och annan tår, utan verkligen gråter, storgråter av lycka och lättnad efter all den spänning man haft inför bröllopet. Fortsätter ni bara att plåta då eller visar ni respekt och tar det lugnt med avtryckarfingret en stund?

Det här kanske är självklart för er luttrade uppdragstagare, men jag är grön och skulle vara tacksam att få höra hur ni resonerar.

Mvh,
Tompa
 

Sven Blomquist

Aktiv medlem
Har du fått uppdraget av bröllopsparet så skall du bara fota på! Sedan får paret avgöra vilka bilder som skall användas/visas. Då missar ni inget.
 

Rommel

Avslutat medlemskap
. Men vad gör man som fotograf om bruden eller brudgummen inte bara fäller en och annan tår, utan verkligen gråter, storgråter av lycka och lättnad efter all den spänning man haft inför bröllopet. Fortsätter ni bara att plåta då eller visar ni respekt och tar det lugnt med avtryckarfingret en stund?

Mvh,
Tompa
Det är ju detta som bröllopsfotograf inte ska missa och kunna förutspå innan det händer så man är bered.
Det är känslorna som ska förevigas och inte något stiliben. Brudparet kan ju alltid i efterhand välja bort bilderna, men de kan aldrig få tillbaka bilder du inte tog bara för du tvekade om de verkligen ville ha den typen av bilder.

Bara o plåta på. Att fråga brudparen om alla situationer som kan hända om du ska fota eller ej är omöjligt såvida du inte känner brudparet, dvs både brud o brudgum väldigt bra.

/Stefan
 
ANNONS