Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bakgrund!

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag ska för en mkt billig peng inhandla ett tyg att "i värsta fall" ha som bakgrund vid en bröllopfotografering. Kyrkan har ganska ok fönster och regnar det kommer vi att fota en del porträttfoton där. Men brudparet vill ha en "neutral" bakgrund också: min ide var då att köpa ett tyg på jysk, lite velour aktigt som då inte ger veck utan förhoppningsivs faller rakt ner.
Har detta tyg i svart och har fotat med det som bakgrund tidigare. Men svart bakgrund känns inte kul på ett bröllop. Men vilken nyans ska jag välja? Riktigt vitt eller mer åt beige hållet. Det andra som finns är http://www.jysk.se/140/478/486/5368004/a/catalog dessa, dock inte ljusgrå i min affär, men det kan ju gå att ordna fram.
Nåt annat tips?
 

Goran.P

Aktiv medlem
Om man fotar så bakgrunden blir lite oskarp så räcker det att du hänger upp ett lakan eller nåt
Men det beror ju på om de gillar den typen av bilder
 
Ja, det är ett önskemå från brudparet att om vi tvingas att fota inne så ska inte alla bilder ha själva kyrkorummet som bakgrund, utan hellre helt neutralt.
Även om bakgrunden blir oskarp finns risken att veck mm syns och jag vill gärna ha tips på färg/nyans som ändå kan tillföra något och inte dra ner helhetsintrycket.
 
ANNONS