Annons

Nybörjare, grilla eller gilla.

Produkter
(logga in för att koppla)

K-L Foto

Medlem
Hej!

Jag har fotograferat sedan i somras då jag köpte min första kamera av en bekant till min flickvän.
Sedan dess har det blivit ett par tusen bilder tagna och minst lika många sidor lästa om fotograferingens hemligheter.
Men att sedan kunna omsätta den lästa kunskapen praktiskt är ju inte alltid så lätt, speciellt vid ett bröllop där man lätt blir stressad och det inte finns tid för att fippla med inställningar i onödan.

Nu har jag haft turen att kunna få medverka vid ett par bröllop, främst som backup då. Det har gett mig en lite mjukare start då jag sluppit känna att allt hänger på mig.
Hade inte klarat den pressen om jag skall vara ärlig så all heder åt de som vågar.

Jag har lagt upp lite bilder som jag valde ut från det senaste bröllopet och skulle gärna vilja grillas eller gillas så jag vet vad att göra och inte i framtiden. Hur ska jag veta att jag gör fel om ingen säger det till mig liksom? Okej att smaken är som baken och det den ena gillar gillar kanske inte den andra, det får man ju ha förståelse för.
Men det är väl det som är charmen i det hela. Att vi uppfattar bilder på olika sätt, ser olika kvalitéer och uppskattar olika perspektiv.

Ni ser kollektionen på min profil.
Tack på förhand!
Mvh: Kai-Mikael
 

JazzBass

Aktiv medlem
Hej!

Jag har fotograferat sedan i somras då jag köpte min första kamera av en bekant till min flickvän.
Sedan dess har det blivit ett par tusen bilder tagna och minst lika många sidor lästa om fotograferingens hemligheter.
Men att sedan kunna omsätta den lästa kunskapen praktiskt är ju inte alltid så lätt, speciellt vid ett bröllop där man lätt blir stressad och det inte finns tid för att fippla med inställningar i onödan.

Nu har jag haft turen att kunna få medverka vid ett par bröllop, främst som backup då. Det har gett mig en lite mjukare start då jag sluppit känna att allt hänger på mig.
Hade inte klarat den pressen om jag skall vara ärlig så all heder åt de som vågar.

Jag har lagt upp lite bilder som jag valde ut från det senaste bröllopet och skulle gärna vilja grillas eller gillas så jag vet vad att göra och inte i framtiden. Hur ska jag veta att jag gör fel om ingen säger det till mig liksom? Okej att smaken är som baken och det den ena gillar gillar kanske inte den andra, det får man ju ha förståelse för.
Men det är väl det som är charmen i det hela. Att vi uppfattar bilder på olika sätt, ser olika kvalitéer och uppskattar olika perspektiv.

Ni ser kollektionen på min profil.
Tack på förhand!
Mvh: Kai-Mikael
Fint jobbat! Du vågar gå nära och är bra på att fånga uttryck. Riktigt bra, speciellt med tanke på hur kort dit du sysslat med det här. Jobba vidare i samma stil. :)
 

Maximus3D

Aktiv medlem
Lite svårt kommentera bröllopsfotografering eftersom jag själv saknar erfarenhet från detta men rent kompositionsmässigt så känns de flesta bilderna bra, förutom några där du har kapat huvuden på brudparet lite konstigt. Men som sagt, du har ju alldeles nyss börjat med detta så ta feedbacken med en nypa salt. :)

/ Magnus
 

ganska

Aktiv medlem
Kollade lite snabbt bara jag håller med Jazzbass. Dina bilder är kanske inte de mest fantastiska bröllopsbilderna jag sett, men dom vittnar om en grund som kan växa till väldigt bra - om du fortsätter nöta, för det är det allt handlar om :)
 

K-L Foto

Medlem
Tack

Tack ska ni ha, innan jag utsätter mig själv för ett bröllop igen skall ett ljusstarkare objektiv skaffas, de här bilderna är tagna med 18-55 objektivet som medföljer kameran.

Tack för uppmuntran, kommer fortsätta kämpa.

Mvh: Kai-Mikael
 

matildaholmqvist

Aktiv medlem
Jag tycker bilderna är fina, du har en bra grund - fina bildvinklar, komposition osv. Kanske att jag skulle vilja se lite annorlunda beskärning på ett enstaka par bilder, men i helhet ett mycket fint jobb för att vara första gången! Just nu tänker jag inte så mycket ur bröllopsfoto-synpunkt, eftersom jag inte själv har så mycket erfarenhet från den sortens fotografering.
Något du också kan förändra (direkt i kameran eller i datorn) är kontrasterna och exponeringen, bilderna kändes lite mörka, men det är väldigt lätt fixat i efterhand och de viktigaste bitarna med vinklar osv har du lyckats bra med! Lycka till med kommande jobb!
 

K-L Foto

Medlem
Tack.

Tack för all feedback, är jätteglad över att få olika synpunkter på bilderna.
Värmer att höra att fotona uppskattas, när man är nybörjare tar man nog åt sig lite extra.
Och vad gäller kritiken så är jag glad över den för att den ger mig perspektiv.
Tack

Mvh: Kai-Mikael
 
ANNONS