Annons

Foto(o)vanor

Produkter
(logga in för att koppla)

Walkerboh

Aktiv medlem
När jag går på fest och har kameran med mig brukar jag bara ta upp kameran och skjuta från höften eller hålla upp kameran och plåta bara utan att göra folk uppmäksam på att jag plåtar. Detta gör jag för att folk jag träffar antingen inte vill var med på bild, alternativt ska le fånigt in i linsen. Okej det blir en del dörrposter och tak och annat ovesäntligt på bilderna, men man får med det riktiga händelserna och inte 5-10 personer som stirrar in i linsen.

Undrar om det några andra som gör likadant eller har andra tips för bra festbilder?

/Stefan
 

utström

Aktiv medlem
Själv tycker jag inte att det är vettigt att försöka smyga när man fotograferar.. många som ska börja med gatufotografering tror att man skall skaffa sig långa telen eller skjuta från höften.. jag tror inte att det är lösningen på problemet. Ingen av de största gatufotograferna har fotograferat på det sättet. Bättre är att visa klart och tydligt att du har en kamera och att du använder den. Efter ett tag slappnar många människor av och bryr sig inte om att du har en kamera i handen. Iofs beror det nog också mycket på hur man är som person.. men tror det är bättre än att smyga.
 
ANNONS