Annons

Papper till Färglaser

Produkter
(logga in för att koppla)

Maverick28

Aktiv medlem
Har en färglaser stående på jobbet och har gjort en del enkla tester med den.

Skulle vilja använda dne för att dra ut "påsitkskopior" kvaliteten är okej (sprillans ny färglsaer) men man får samma känsla i pappret som man får med vanlig bläckstråle och kontorspapper (man ser strukturen och annat).

SÅ.. Frågan är finns det motsvarande fotopapper till laser?? Funkar det att köra med bläckstrålepapper???
 

Damocles

Aktiv medlem
Har inte kollat på det då bläckskrivarna med 6 olika bläck brukar få bättre färger. Även om dom senare färglasrarna är riktigt bra. Ganska funkar fint med bra papper å andra sidan.Finns säkert nåt glansigt, men akta dig för att ta fel papper. Dom måste klara temperaturen, fel papper så blir det bara bränt småsmul kvar, om du har otur, oftast blir det bara lite gulbrunt papper, fel overhead så är det ett 3500-5000kr byte av fuser som väntar i många fall.

(och nej, jag behöver inte alls springa runt och fixa såna idiotsika fel flera gånger i veckan,,, nehe då.. inte jag inte.... pust) ;)

Men ja, visst tror jag att det finns bra papper, men dom kan vara rätt dyra, men tryckfirmor och liknande mer seriösa butiker lär kunna ha det.
 
ANNONS