Annons

Behöver ordna en tom 127-spole

Produkter
(logga in för att koppla)

Muskelfisk

Ny medlem
Jag har fått tag på en Indo Impera, men den saknar en spole. Kameran tar 127-film. Jag ser tre möjligheter:

a) Att jag tar bort filmen från en filmrulle och använder bara spolen. Bara en hypotes jag har. Jag är total nybörjare, så jag vet inte om det fungerar så.

b) Att jag bygger en egen spole med typ... en tandpetare och silvertejp eller något.

c) Att någon vänlig själ som har fått för lite oändlig tacksamhet på sistone råkar sitta på en och kan skicka den till mig mot betalt porto... :)

Kommentarer? Andra idéer?
 

J. Patric

Aktiv medlem
Har du löst problemet? Visst kan du slösa en rulle och på så sätt få en tomspole. Skall man skicka en åt dig så kan det kosta dubbelt porto eftersom man måste packa in den så att den inte trycks skev under postgången. Hör av dig om du vill att jag skall skicka en tom 127-spole åt dig.
 

millhouse

Aktiv medlem
Jag har fått tag på en Indo Impera, men den saknar en spole. Kameran tar 127-film. Jag ser tre möjligheter:

a) Att jag tar bort filmen från en filmrulle och använder bara spolen. Bara en hypotes jag har. Jag är total nybörjare, så jag vet inte om det fungerar så.

b) Att jag bygger en egen spole med typ... en tandpetare och silvertejp eller något.

c) Att någon vänlig själ som har fått för lite oändlig tacksamhet på sistone råkar sitta på en och kan skicka den till mig mot betalt porto... :)

Kommentarer? Andra idéer?
Hej,
nu kan du tydligen lösa din fråga om 127-polen genom Patrick. Att du kan köpa 127-ór via www.frugalphotographer.com/ men det vet du kanske redan.
Här själv några 127 spolar som jag tyvärr använder.
 
ANNONS