Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sladd för direktöverföring mellan kamera-lcd och dator?

Produkter
(logga in för att koppla)

LeifKlasson

Aktiv medlem
Hej, hänger nog mycket på vilken kamera du har. Både Canon o Nikon har på flera modeller sådan koppling via deras egen eller i vissa fall andras programvaror, dvs usb jacket kan vara aktivt under fotografering.

På min Sony a500 finns inte det tyvärr, utan där kan man gå via EYEFI SD kort, dessa har WIFI koppling=trådlöst nätverk... dvs lite mekande med att koppla upp dator osv emellan... jag har inte testat detta ännu.

Finns väl några lösa LCD plattor att köpa också om jag inte minns fel, men kostar rätt så bra, för det mesta har man ju möjlighet att ha en bärbar bredvid.

/Leif
 

frwe

Aktiv medlem
Vad har du för kamera? Jag tror att det ingår i programsviten för Canon men för Nikon får man betala eller ladda ner OpenSource. I övrigt är det en USB-sladd som skall till.

/FW
 
Oj, det glömde jag skriva, jag har en Nikon d90! Någon koll på vad det kan kosta eller vad det är för program man ska ladda ned och var? Tack för hjälpen!:)
 
ANNONS