Annons

Rockvideo filmad med 5D MKII samt redigerad i Premiere Cs5

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders P Hansson

Aktiv medlem

Gunnar P

Ny medlem
Mycket bra gjort! Skriv gärna hur du gjort och vilka objektiv du använt, riggar, mikrofon etc..
Utrustningen är simpel:
Min egen:
Canon 5D
Glugg 24-105

Inhyrd från Procenter:
Glidetrack på stege (Sjukt bra glidetrack som funkar på i stort sett vilken snickarstege som helst och ger Jämna åkningar. Tar lite plats dock men inga problem i detta fallet)

Belysning:
Ett antal tungstenspottar som vi knappt använde då det skulle vara en mörk miljö i videon.

Mikrofon används ej då allt ljud är från originaltrack.

Gjorde allt på stativ - inget handheld alls vilket jag ångrar då det finns asbra stabilisering i Aftereffects.

Filmade non stop i ca 14h och redigeringen tog kanske 4-5 arbetsdagar
Nästan allt som är oskärpa kommer från digital inzoomning i Premiere.
Dock ville bandet ha lite "grus o oskärpa" så det var ingenting vi behövde ta bort pga detta.
 

Anders P Hansson

Aktiv medlem
Lyckat resultat, blir säkert fler uppdrag. Du är duktig på Premiere, jag kan bara lite än så länge.

Utrustningen är simpel:
Min egen:
Canon 5D
Glugg 24-105

Inhyrd från Procenter:
Glidetrack på stege (Sjukt bra glidetrack som funkar på i stort sett vilken snickarstege som helst och ger Jämna åkningar. Tar lite plats dock men inga problem i detta fallet)

Belysning:
Ett antal tungstenspottar som vi knappt använde då det skulle vara en mörk miljö i videon.

Mikrofon används ej då allt ljud är från originaltrack.

Gjorde allt på stativ - inget handheld alls vilket jag ångrar då det finns asbra stabilisering i Aftereffects.

Filmade non stop i ca 14h och redigeringen tog kanske 4-5 arbetsdagar
Nästan allt som är oskärpa kommer från digital inzoomning i Premiere.
Dock ville bandet ha lite "grus o oskärpa" så det var ingenting vi behövde ta bort pga detta.
 

Gunnar P

Ny medlem
Lyckat resultat, blir säkert fler uppdrag. Du är duktig på Premiere, jag kan bara lite än så länge.
Tack ! :)

Det finns MYCKET nytt man kan göra i Premiere - jag kan inte hälften ännu men som sagt massa nyheter som underlättar.
Det bästa är ju att man kör 5D-filerna rakt in i programmet - det var omöjligt i CS4.

/G
 
ANNONS