Annons

Plats för bröllopsfoto i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

Gravitatioon

Aktiv medlem
I slutet av Maj ska jag fota mitt första bröllop. Jag kommer säkert starta massa trådar där jag undrar saker, men jag tänker att det är bra att ta en sak i taget, så nu undrar jag detta.

Vad finns det för fina utomhusmiljöer i Göteborg? Slottskogen finns såklart, men där kan det ju vara ganska mycket folk och det kan ju vara ett problem.

Det kanske redan finns någon sånhär tråd, men jag hittade ingen i alla fall.

Jag är tacksam för all hjälp!
 

sinetsko

Ny medlem
Näckrosdammen

Jag har fotat i Renströmsparken bakom (sydöst om) Konstmuseet - kallas för Näckrosdammen. Superfint i maj!
 

casting

Aktiv medlem
Det ser jättefint ut på bilderna, det ska jag ha med som ett förslag :)
Jag har varit där själv i eget ärende, och det är en fantastisk fin miljö. Mycket folk är det ju nästan alltid när man fotar i dessa fina miljöer, men min egen erfarenhet är att folk är ganska snälla att hålla sig på lite distans när man fotar bröllop. Däremot brukar man kunna få en del publik :)
 

Gravitatioon

Aktiv medlem
Jag har varit där själv i eget ärende, och det är en fantastisk fin miljö. Mycket folk är det ju nästan alltid när man fotar i dessa fina miljöer, men min egen erfarenhet är att folk är ganska snälla att hålla sig på lite distans när man fotar bröllop. Däremot brukar man kunna få en del publik :)
Puplik låter inte så kul men det är väl inte så mycket att göra åt :p
 

millhouse

Aktiv medlem
Gunnebo- obs !

så har jag spanat in min plats.
http://gunneboslott.se/

Inte så centralt visserligen, men jag är svag för de här klassiska slottsmiljöerna.
Kanske bör tilläggas detta om Gunnebo,(från deras hemsida- http://gunneboslott.se/sv/kontakt-och-information/fotografering ):
Fotografering i slottet och trädgårdarna
Gunnebo Slott och Trädgårdars vackra och unika miljöer lämpar sig väl för fotograferingar av olika slag.
Privatpersoner är välkomna att ta bilder på våra byggnader och trädgårdar. Slottet är ej öppet för fotograferingar. Undantag görs för brudpar som vigt sig på Gunnebo.
Företag som vill nyttja Gunnebos miljöer för att ta modebilder, produktfotograferingar eller andra typer av kommersiella bilder måste alltid först kontakta Gunnebo marknadsavdelning, tel 031-334 16 25. Kommersiella fotograferingar tillåts endast mot avgift och enligt överenskommelse med Gunnebo Slott och Trädgårdar. Detta gäller även skolor och utbildningsprojekt

Ja. så är det med denna annars fina miljö
 

Gravitatioon

Aktiv medlem
Kanske bör tilläggas detta om Gunnebo,(från deras hemsida- http://gunneboslott.se/sv/kontakt-och-information/fotografering ):
Fotografering i slottet och trädgårdarna
Gunnebo Slott och Trädgårdars vackra och unika miljöer lämpar sig väl för fotograferingar av olika slag.
Privatpersoner är välkomna att ta bilder på våra byggnader och trädgårdar. Slottet är ej öppet för fotograferingar. Undantag görs för brudpar som vigt sig på Gunnebo.
Företag som vill nyttja Gunnebos miljöer för att ta modebilder, produktfotograferingar eller andra typer av kommersiella bilder måste alltid först kontakta Gunnebo marknadsavdelning, tel 031-334 16 25. Kommersiella fotograferingar tillåts endast mot avgift och enligt överenskommelse med Gunnebo Slott och Trädgårdar. Detta gäller även skolor och utbildningsprojekt

Ja. så är det med denna annars fina miljö
Man får alltså fota bröllopsbilder utomhus utan att betala eller fråga först? Bara man inte fotar inomhus?
 

millhouse

Aktiv medlem
Man får alltså fota bröllopsbilder utomhus utan att betala eller fråga först? Bara man inte fotar inomhus?
Hej Johanna,
du läs en gång till vad dom skriver:
"Gunnebo Slott och Trädgårdars vackra och unika miljöer lämpar sig väl för fotograferingar av olika slag.
Privatpersoner är välkomna att ta bilder på våra byggnader och trädgårdar. Slottet är ej öppet för fotograferingar. Undantag görs för brudpar som vigt sig på Gunnebo.
Företag som vill nyttja Gunnebos miljöer för att ta modebilder, produktfotograferingar eller andra typer av kommersiella bilder måste alltid först kontakta Gunnebo marknadsavdelning, tel 031-334 16 25. Kommersiella fotograferingar tillåts endast mot avgift och enligt överenskommelse med Gunnebo Slott och Trädgårdar. Detta gäller även skolor och utbildningsprojekt "

Eftersom du är egen företagare så skall du först kontakta dom och avtal tid m.m Och det blir en avgift.
eller läser jag fel ?
 

wangblad

Aktiv medlem
Parkmiljö:
Trädgårdsföreningen, där kan man komma inomhus ifalldet blir ostadig
Parken vid cafeet Saltholmen dito
Hamn och hav:
Klippan
Ganlet
 

casting

Aktiv medlem
Kanske bör tilläggas detta om Gunnebo,(från deras hemsida- http://gunneboslott.se/sv/kontakt-och-information/fotografering ):
Fotografering i slottet och trädgårdarna
Gunnebo Slott och Trädgårdars vackra och unika miljöer lämpar sig väl för fotograferingar av olika slag.
Privatpersoner är välkomna att ta bilder på våra byggnader och trädgårdar. Slottet är ej öppet för fotograferingar. Undantag görs för brudpar som vigt sig på Gunnebo.
Företag som vill nyttja Gunnebos miljöer för att ta modebilder, produktfotograferingar eller andra typer av kommersiella bilder måste alltid först kontakta Gunnebo marknadsavdelning, tel 031-334 16 25. Kommersiella fotograferingar tillåts endast mot avgift och enligt överenskommelse med Gunnebo Slott och Trädgårdar. Detta gäller även skolor och utbildningsprojekt

Ja. så är det med denna annars fina miljö
Attans, vad besvärliga dom är :)
Såg iof inte några förbudsskyltar när jag gick där, om dom inte lagt till det sen dess. Det skulle innebära att dom inte direkt kan hindra en. Men det är ju alltid trist om det skulle bli diskussioner.

Fö intressant att dom begränsar foto på det sättet i en lokal som är 100% ägd av kommunen.
 
ANNONS