Annons

forum för storformat?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har ofta saknat ett svenskt diskussionsforum för storformat.

De internationella forumen bar ofta en övervikt av amerikanska fotografer, och ibland behöver man en lokal diskussion, framförallt när det gäller utrustning - även digitalt - och labb.
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Tyvärr verkar det inte vara så mycket storformatsfotografer som hittat hit, men det kommer nog om de märker att sådant diskuterats här. Varför inte prova att slänga ut dina frågor och se om det finns någon storformatare som slumrar i bakgrunden?

Själv håller jag på att bygga en 6x12-kamera på lägsta amatörnivå. Kanske inte riktigt storformat med 120-film, men nästan :)
 

Sumpen

Aktiv medlem
Jag har börjat att göra mina första trevande försök att exponera mycket silver på en gång. Fick loss en 4*5 (9*12) ganska billigt av en konkursförvaltare.

Angående forum läste jag i forumet på www.foto.no att det var några som efterlyste ett skandinaviskt forum. Det är inte så förtvivlat många i varje land som fotografera storformat som amatörer. Men skrapar man ihop alla fotografer i hela Norden kan det bli något.

Det enklaste är att börja med att skapa ett storformatsforum i detta forum. Vi kanske kan trycka på fotosidan.se att de fixar det. Vi kan sedan försöka slussa över och rekommendera aktiva storformatare att joina forumet.

Överhuvudtaget skulle fotosidans forum behövas rensas upp och kategoriseras.

/Erik
 

SYun

Aktiv medlem
Alla som plåtar storformat, räck upp handen!

*räcker upp handen*

Skulle vara intressant att höra hur många av fotosidans medlemmar som kör med storformat. Finns det tillräckligt underlag så hade det varit trevligt med ett eget forum härinne.

/Plaubel-ägaren Sonny
 

petwal

Aktiv medlem
Hej!

Verkar inte vara så många intresserade av storformat här. I vart fall så tänker jag nu slå till på en storformatskamera. Letar för fullt bland begagnade.

Mvh

Peter
 
ANNONS