Annons

Vad har ni gjort med min favvistidning?

Produkter
(logga in för att koppla)

Bippla

Ny medlem
Jag har aldrig tidigare gjort något inlägg här, men nu känner jag att jag bara måste bryta den trenden.

Vad har ni gjort med min favvistidning!?
Idag damp nya tidningen ner och jag blev givetvis glad... tills jag började bläddra i den. Jag förstår inte alls bytet av papper, och tanken med att ha olika papper i tidningen. Tidigare kändes tidningen exklusiv och "rejäl" nu känns det mer som en blandning mellan gratistidning och försök till kvalitetstidning.

Jag brukar i vanliga fall föredra matt papper, men detta känns alldeles för tunt, som att man bara kommer halva vägen.

Jag sörjer att jag inte kommer kunna njuta till fullo när jag bläddrar igenom detta nummer och önskar så mycket jag kan att den gamla härliga fotosidankänslan får komma tillbaka!
 

Oskari Ylitolva

Avslutat medlemskap
Jag har aldrig tidigare gjort något inlägg här, men nu känner jag att jag bara måste bryta den trenden.

Vad har ni gjort med min favvistidning!?
Idag damp nya tidningen ner och jag blev givetvis glad... tills jag började bläddra i den. Jag förstår inte alls bytet av papper, och tanken med att ha olika papper i tidningen. Tidigare kändes tidningen exklusiv och "rejäl" nu känns det mer som en blandning mellan gratistidning och försök till kvalitetstidning.

Jag brukar i vanliga fall föredra matt papper, men detta känns alldeles för tunt, som att man bara kommer halva vägen.

Jag sörjer att jag inte kommer kunna njuta till fullo när jag bläddrar igenom detta nummer och önskar så mycket jag kan att den gamla härliga fotosidankänslan får komma tillbaka!
+1

/Oscar
 

gunnargren

Aktiv medlem
Måste ju ha blivit något fel i produktionen, för 2/3 av tidningen är tryckt i "vanligt" papper för mig.
 

Anders Östberg

Guest
Första 34 sidorna är matt papper i min tidning, är det så det är tänkt det ska vara?
Dessutom luktar tidningen rätt starkt, har inte märkt det tidigare nummer.

Trist ...
 

Carinas Foto

Avslutat medlemskap
Håller med

Det första jag tänkte att man måste beklaga sig.
Brukar inte heller skriva.
Man jag är jättebesviken. Fortsätter det så här
byter jag tidning. Har bara bläddrar igenom den och
i ren besvikelse slängt undan den.
 

Titanic

Aktiv medlem
Läser man inte en tidning för innehållet?

Jag noterade också att de bytt papper men det störde mig inte alls då jag prenumererar på fotosidan för att jag gillar artiklarna. Att sluta läsa en tidning för att de bytt papper på 34 av sidorna verkar ju bara... väldigt bortskämt.
 

Carinas Foto

Avslutat medlemskap
bortskämd

Det är ju ingen billig tidning precis.
Så kalla mig bortskämd då.
Har jag betalat för kvalitet innan
så förväntar jag mig att det fortsätter
att vara bra. Att detta bara var tillfälligt.
 

Anders Östberg

Guest
Läser man inte en tidning för innehållet?

Jag noterade också att de bytt papper men det störde mig inte alls då jag prenumererar på fotosidan för att jag gillar artiklarna. Att sluta läsa en tidning för att de bytt papper på 34 av sidorna verkar ju bara... väldigt bortskämt.
Pappersbytet kan jag möjligen stå ut med, även om det är ett nedköp från tidigare. Däremot kan jag inte med kemikalielukten, det sitter till och med i fingrarna efter att ha bläddrat lite ... följer det med gasmask och gummihandskar med nästa nummer? :-/

Är det så här det är tänkt att vara framöver så kommer inte jag att läsa tidningen.
 

Lunkanns

Aktiv medlem
Jag fick min Kamera & Bild igår och den hade också någon konstig lukt som fastnade i fingrarna när man läst den.
Frågan är om det är samma tryckeri och det gått något knasigt där!
 

Tvärfoto

Ny medlem
Fick också en tidningen med en massa skräppapper i början.

Jag betalar för min prenumeration och förväntar mig att få vad jag betalar för.
Vill jag ha bilder och text på skräppapper kan jag köpa någon kvällstidning!

Blir det inget svar från redaktionen här på sidan så kommer jag att ringa och jaga dem på måndag.
 

Bippla

Ny medlem
Man kan kalla det bortskämdhet, men jag anser att fotosidan magasin ingår i min "lyxkonsumtion" och jag vill då unna mig bästa möjliga!

Det är ju bara sorgligt om de har gjort en kvalitetsförsämring för det drar helt klart ner på läsvärdet!!
 

Eeros

Aktiv medlem
Det är klrat att papperskvalitén spelar roll!

Särskilt om det är fråga om en fototidning, så spelar papperskvalitén stor roll för hur bilderna ser ut och upplevs. Samt har den stor betydelse för upplevelsen att läsa tidningen.
 
ANNONS