Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Se filmen direkt på tn:n

Produkter
(logga in för att koppla)

Adinis

Ny medlem
Hej
Skulle det fungera att filma med en systemkamera med film funktion t ex nikon d90 och se filmen live på en tv? Min far vill kunna se på t ex en segeltävling som pågår på sjön utanför hans fönster men se den på tv.n i stället för att stå vid fönstret och se på den samtidigt som den pågår.
Är detta möjligt?
 

m00ndancer

Aktiv medlem
Problemet är tiden. Alla systemkameror är limiterade till 29 minuter om man kör hd. Jag skulle nog försöka hitta en videokamera med bra optik istället och se om den hade något "live" läge
 

l1nd3c0n

Aktiv medlem
Om du inte behöver spara filmen utan bara streama den direkt så kan du koppla upp en del DSLR med HDMI till TV:n och sedan välja Live View läget, dvs då du ser på skärmen baktill vad som filmas.

Om du behöver spara filmen kan du kanske koppla in den till videon vid TV:n och köra Record på den samtidigt som du visar uppspelning på TV:n ;-)
 

m00ndancer

Aktiv medlem
Om du inte behöver spara filmen utan bara streama den direkt så kan du koppla upp en del DSLR med HDMI till TV:n och sedan välja Live View läget, dvs då du ser på skärmen baktill vad som filmas.

Om du behöver spara filmen kan du kanske koppla in den till videon vid TV:n och köra Record på den samtidigt som du visar uppspelning på TV:n ;-)
Sen avgör värmen hur länge du kan köra. (Tänkte inte på det i mitt förra inlägg)
 
ANNONS