Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hyra för utr. när man fotar åt jobbet?

Produkter
(logga in för att koppla)

matknu

Aktiv medlem
Jag ska plåta lite åt jobbet och har en enskild firma. Vi har ingen utrustning på jobbet och jag undrar hur mycket jag ska ta i hyra för antingen systemkamerautrustning eller digital dito...
:)Mats
 

Johan A

Aktiv medlem
Såhär tolkar jag ditt problem:

Du ska fotografera åt ditt jobb (där du är anställd). Du använder din egen utrustning och du har dessutom egen firma. Frågan lyder hur mycket din arbetsgivare ska betala för att du använder din egen utrustning i tjänsten. Korrekt?

Kan du inte göra fotojobbet genom firman och fakturera arbetsgivaren istället? I så fall inkluderar du rimliga merkostnader (såsom för din utrustning) i ditt övriga arvode.

Vet inte om det gjorde dig klokare. Återkom gärna.
 

matknu

Aktiv medlem
Nja...jag kan ju inte ta tjänstledigt för att jobba för min egen firma...även om jag helst hade sett den lösningen i och med att jag då direkt kunna köpa in en Canon 10D istället för min Sony 707.
:)
 
ANNONS