Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Beaulieu Reflex 8G

Produkter
(logga in för att koppla)

Exiton

Ny medlem
Hej har ärvt en äldre film kamera som jag skulle vilja veta mer om!
Mest vad den skulle kunna vara värt om man skulle vilja sälja det till exempel.

Det står inget namn på det stora objektivet men på fodralet står det Delta och på kameran att den är gjord i Japan och på lampan står det Speedlight compact.

Med bruksanvisning och puts dukar som ni ser på bilderna. Vet inte vad ni behöver veta för att bedöma men bara fråga på!
 

Bilagor

Senast ändrad:

aasaboe

Aktiv medlem
När jag sommarjobbade på Anderssons Fotohus i Kristianstad på sextiotalet hade de en Beaulieu super-8 på lager. Jag drömde många våta drömmar om den :) Bild finns på http://www.retrothing.com/2007/12/super-8-camera.html)

Din är en dubbel-8, ser fin ut. Jag hittade en likadan på blocket för 350:-, såg fin ut den också. Den är såld, i alla fall finns inte annonsen med längre. Om man inte hittar en hängiven samlare är nog värdet inte så stort, flera hundra kronor för tre minuter filmning (om det går att få tag på film http://www.wittner-kinotechnik.de/katalog/04_filmm/d8_filmm.php ) håller väl nere intresset.

Men det var mycket fina kameror på sin tid, dubbel8, super8 och 16mm.


Red. Ändrat felaktig länk till bild.
 

Exiton

Ny medlem
Okej tackar!

Jo jag hann se annonsen efter jag skrivit inlägget! Då var det "endast" kameran, handtaget och original objektivet(silvrigt) som ingick. Tänkte att värdet ökar lite med ett komplett sett som min är men det är väl en bra riktlinje!
Någon som vet något om det svarta objektivet, är det original?
Jo jag fick höra att det var riktigt bra på sin tid!

Finner någon det intressant tar jag gärna bud över PM om man får skriva så :)
 
ANNONS