Annons

Panasonic Lumix DMC-LX7

Produkter
(logga in för att koppla)

light

Aktiv medlem
Så har den då kommit. Infrias våra förväntningar?

Länk.

Hur står sig LX7 till andra kompakter? Till t.ex. Sony RX100 trots deras olika sensorstorlek?
 

Bussmicke

Aktiv medlem

Bussmicke

Aktiv medlem
Och jag som hoppades på Panasonic och större sensor men så blev man besviken på att det inte blev bättre..
Då föll den bort från kameranplanerna..
 

MrKarisma

Aktiv medlem
Jag hade ju hoppats att LX7 skulle konkurrera med Sony RX100.. men icke sa nicke. LX7 är ett fruktansvärt onödigt köp när RX100 finns. Tråkigt.
 

Stene_68

Aktiv medlem
http://www.dpreview.com/news/2012/07/18/Panasonic-announces-Lumix-DMC-LX7-with-F1-4-2-3-24-90mm-lens

Mindre sensor än LX5, det vill man ju inte ha...

Undrar hur den presterar i vidvinkelläget på största bländaröppningen. ;-)
Objektivet är ljusstarkare och sensorn ska ändå ge mindre brus och större DO än den på LX5.

Ja, man får inte glömma objektivet. Stor sensor och många pixlar gör inte så stor nytta om objektivet inte är bra. LX7 har också ND-filter vilket inte RX100 har.
 

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
Precis, och dpreview samt Cyberphoto ger redan en del bilder för bedömning. Visserligen jpg, men ändå.
Jo, men det är många faktorer som spelar in.
Jag tycker bara att en del är väldigt snabba med att veta mycket innan man kanske egentligen gör det.

Men vad vet jag....
 

oscarv

Avslutat medlemskap
Beställde en idag. Dustin hade nått skumt fel i databasen så när jag väl checkade ut kostade den 4355 istället för 4995 :) Köpte en LX5 från England förra året och den var förbluffande bra, nästan i klass med min Fujifilm X100 :-O Ser fram emot att testa denna då den kommer imorgon !!
 

Stene_68

Aktiv medlem
Beställde en idag. Dustin hade nått skumt fel i databasen så när jag väl checkade ut kostade den 4355 istället för 4995 :) Köpte en LX5 från England förra året och den var förbluffande bra, nästan i klass med min Fujifilm X100 :-O Ser fram emot att testa denna då den kommer imorgon !!
Är den bra? Visa gärna bilder.
 

EdelineM

Medlem
Beställde en idag. Dustin hade nått skumt fel i databasen så när jag väl checkade ut kostade den 4355 istället för 4995 :) Köpte en LX5 från England förra året och den var förbluffande bra, nästan i klass med min Fujifilm X100 :-O Ser fram emot att testa denna då den kommer imorgon !!
Jaha.. Jag provade men jag fick 5088kr med frakt alltså :D
 
ANNONS