Annons

DiMAGE Viewer alternativ

Produkter
(logga in för att koppla)

janc

Aktiv medlem
Är det någon som mer grundligt utvärderat RawDeal som alternativ till DiMAGE Viewer för konvertering av MRW filer ?

Jag har laddat ner programet men inte satt mig in i detaljerna. Har upplevt att det inte är helt stabilt men det är ju å andra sidan i DiMAGE Viewer heller så..;-)

Apropå DiMAGE Viewer så är det ju egentligen ett rätt kompetent program med bra funktioner för batchkörning men att leverera ett program utan vare sig tryckt manual eller onlinehjälp måste vara tjänstefel....
 

Micke H

Aktiv medlem
Jag kör med RAW Deal och inget med Minoltas program, men det anda jag gör är att konvertera från RAW till 16 bit TIFF. Sedan fortsätter jag i PS.

Om du gör något annat smart med programet så beskriv gärna!!!

/Micke
 

hansen2

Aktiv medlem
janc skrev:


......

Apropå DiMAGE Viewer så är det ju egentligen ett rätt kompetent program med bra funktioner för batchkörning men att leverera ett program utan vare sig tryckt manual eller onlinehjälp måste vara tjänstefel....
Minolta och manualer .... ingen bra kombination !

Det finns en plugin till PS som kan hantera MRW-filer.

Tack för tipset om programmet, ska ta och testa det.

/Johan
 

janc

Aktiv medlem
Micke H skrev:

Om du gör något annat smart med programet så beskriv gärna!!!

Nej, jag kör batchkonvertering från MRW till 24-b TIFF men den går att göra ett antal saker i batch inkl. att köra ett "jobb" på filen. Har dock inte satt mig in i detaljerna...
 
ANNONS