Annons

Trådutlösare t. EOS5

Produkter
(logga in för att koppla)

törnan

Aktiv medlem
Har letat runt på nätet efter en trådutlösare till min EOS5:a men inte hittat nån är det så att det bara finns fjärrutlösare?? Har iofs inte hittat nån kontakt som ser ut att vara till en trådutlösare på huset heller.
 

myrslok

Aktiv medlem
Den heter 60T3 och består av en fjärrkontroll med 60cm sladd. Uttaget på kameran sitter irriterande placerad precis där man har handflatan på höger hand, finns ett skyddslock man får skruva bort. Är tyvärr svindyr ny men det går att hitta begagnade då och då, köpte en till min på ebay från england och fick hem den för 150kr med frakt.

Finns även förlängningskabel till denna som heter 1000T3 men den händiga kan skarva själv förutsatt att man har självförtroendet kapa och skarva.

törnan skrev:
Har letat runt på nätet efter en trådutlösare till min EOS5:a men inte hittat nån är det så att det bara finns fjärrutlösare?? Har iofs inte hittat nån kontakt som ser ut att vara till en trådutlösare på huset heller.
 

mganga

Aktiv medlem
Ett par 3,5 sterokontakter, hane+hona för en tjuga eller två fungerar ypperligt för just det, att skarva alltså. Bara å löda dit.
 

myrslok

Aktiv medlem
mganga skrev:
Ett par 3,5 sterokontakter, hane+hona för en tjuga eller två fungerar ypperligt för just det, att skarva alltså. Bara å löda dit.
Det optimala skulle ju vara att få tag i "äkta" kontakter som passar istället så man får behålla sin 60T3 i orginalskick, någon som vet om man kan hitta eller modifiera några existernade?
 

mganga

Aktiv medlem
Hittade ingen själv, då hade jag kunnat använda min E3-utlösare eller byggt en egen och tjänat några hundralappar (fast jag köpte den begagnad).
 

SiPaMoId

Aktiv medlem
Varsågod!

Den har artikelnummer : 2393A001 och finns ett fåtal på lager. Ca: Pris 550-600:-

Beställ via din auktoriserade fotohandlare.

mvh
Patrik ,Canon
 
ANNONS