Annons

Betatesta ny design på "förstorad bild"?

Produkter
(logga in för att koppla)

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Sådärdå! Då är vi beta-test läge. Det vi byggt är att förstorad bild visas i ett nytt utseende och detta utseende är förberett för rejält stora bilder. För att komma åt detta nya utseende så gå till

http://www.fotosidan.se/member/profile.htm?_tab=betatab

Där du kryssar du i "Ny Visa förstorad-sida". Gå sedan till bilder och klicka upp dem i förstorat läge.

Funktioner:

- tydligare teknisk info
- sidan anpassar bilden efter skärmstorleken. Testa gärna med mobila/plattor.
- lättare markera en bild som favorit
- lättare att dela en bild på tex Facebook, Twitter.
- svart bakgrund för alla bilder
- navigera mellan bilder med piltangenter


(Nästa vecka kommer vi släppa på uppladdning av stora bilder (2500px))

I denna tråden får du gärna komma med feedback.
 

Bilagor

antic

Aktiv medlem
Sådärdå! Då är vi beta-test läge. Det vi byggt är att förstorad bild visas i ett nytt utseende och detta utseende är förberett för rejält stora bilder. För att komma åt detta nya utseende så gå till

http://www.fotosidan.se/member/profile.htm?_tab=betatab

Där du kryssar du i "Ny Visa förstorad-sida". Gå sedan till bilder och klicka upp dem i förstorat läge.

Funktioner:

- tydligare teknisk info
- sidan anpassar bilden efter skärmstorleken. Testa gärna med mobila/plattor.
- lättare markera en bild som favorit
- lättare att dela en bild på tex Facebook, Twitter.
- svart bakgrund för alla bilder
- navigera mellan bilder med piltangenter


(Nästa vecka kommer vi släppa på uppladdning av stora bilder (2500px))

I denna tråden får du gärna komma med feedback.
2560 är en vanlig skärmbredd på 30" och en del nya plattor så det hade väl varit en fin gräns.
 

Fstop

Aktiv medlem
Anpassad

Men finns det ingen möjlighet att se originalstorleken på bilden om ens bildskärm är mindre. Ibland(ofta) vill man ju se bildens max/original-upplösning, trots att det innebär ett visst scrollande i bilden. Det verkar ju oerhört besynnerligt att man är hänvisad till skärmens maxstorlek. Eller har jag missat något?
 

rogerale

Aktiv medlem
Tycker det ser riktigt bra ut, men det känns lite konstigt när bilden i förstorat läge, blir mindre än i förhandsvisningsläge, skulle gärna ha en möjlighet att se originalbild, även när jag sitter med min 14 tums laptop.

Sedan försvinner sidokolumnen med bildinformationen ner under mitt menyfält och det finns ingen möjlighet att scrolla så jag kan se den, ( funkar att scrolla när jag förminskar sidan)
kanske det går att få sidokolumnen lite högre upp på sidan.

Hoppas jag lyckats förklara mig något sådär tydligt.

Annars snyggt och smakfullt snickrat av er.
Ha det bra
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Uppskalning kommer det aldrig bli. Bilderna kommer kunna visas i ca 2500px om du har så stor skärm, annars så blir de anpassade efter skärmstorleken. Har du större än 2500 så blir bilden i 2500px.
 

rogerale

Aktiv medlem
Får göra ett tillägg till min förra kommentar.

Jag surfar med Chroome inställt på 110 % zoom, då försvinner sidokolumnen och bildinfo ner under min menyrad.
När jag ställer in zoomen på 100 % hoppar sidokolumnen med bildinfo upp på sidan och kommer i höjd med bilden, blir hur bra som helst.

Det var allt från mig, ha en trevlig kväll.
 

Norra norrland

Avslutat medlemskap
Betatest

Uppskalning kommer det aldrig bli. Bilderna kommer kunna visas i ca 2500px om du har så stor skärm, annars så blir de anpassade efter skärmstorleken. Har du större än 2500 så blir bilden i 2500px.
Ok, men kan konstatera att mina stående bilder i 850px tappar i skärpa i betaversionen, däremot kan jag inte se någon skillad i de liggande 1024 px bilderna
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Kan vara skillnader i webbläsare. Vad kör du? Och lägg med länk till bild så skall jag kika.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Jag testar på FF/OSX. Kan du ta en skärmbild på respektive. Jag har nämligen svårt att hitta skillnaderna.
 

Scratchen

Aktiv medlem
Jag har två synpunkter.
- Under Bildinformation borde ikonen för slutartid bytas ut till t.ex ett tidtagarur.
- Jag ogillar verkligen att man kan gå framåt/bakåt i galleriet genom att dra höger/vänster med fingret över skärmen när man använder en iPad eller iPhone. När man zoomar in på bilden (pinchar) och sen vill scrolla runt i bilden så är det extremt lätt att istället hoppa till nästa/föregående bild...
Denna funktion har funnits ett tag men jag har inte orkat klaga innan :)
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Jag har två synpunkter.
- Under Bildinformation borde ikonen för slutartid bytas ut till t.ex ett tidtagarur.
- Jag ogillar verkligen att man kan gå framåt/bakåt i galleriet genom att dra höger/vänster med fingret över skärmen när man använder en iPad eller iPhone. När man zoomar in på bilden (pinchar) och sen vill scrolla runt i bilden så är det extremt lätt att istället hoppa till nästa/föregående bild...
Denna funktion har funnits ett tag men jag har inte orkat klaga innan :)
Fast swipe är ju en riktigt bra navigeringsgrej. Vi får kika om man kan trimma det lite.
 

amd

Medlem
Tycker det ser bra ut, saknar att kunna se olika bildversioner i förstorat läge. Skönt att kunna se mer högupplöst.
 
ANNONS