Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minolta 7000 AF och Dynax 5

Produkter
(logga in för att koppla)

Aries

Aktiv medlem
Har en Minolta 7000 AF med ett 28 - 135 mm, funderar på att köpa en dynax 5 med 28-100,75-300.
Någon har lite erfarnhet hur objektiven fungerar mellan dom olika kamerorna.. om jag tex vill använda 75-300 i 7000en.. ?

// Mvh Daniel...
 

Maverick

Aktiv medlem
Näst intill hundra på att det inte är något problem. Det är ett fåtal nya objektiv som inte fungerar med äldra AF-hus men så vitt jag vet är det bara två stycken och ingen av dom säljs i paket med en Dynax 5.

Mvh
Maverick
 

sjohan

Aktiv medlem
Ta med den gamla kameran och prova i affärn vetja.. för övrigt så är dynax 5an underbar.. objektiven också. kanske lite ljussvaga men dom duger mycket väl. ska komplettera med 50 1,7 och då kommer jag inte ha nåt att klaga på längre. då har man ljusstyrka när man behöver det, zoom när man behöver det och vidvinkel när man behöver det..
 

Aries

Aktiv medlem
Testade idag med mitt objektiv med en dynax 5, funkade skit bra :) Blir nog att införskaffa sig en dynax 5. Tack för rådet !

Måste säga att jag gillar dynax 5an.. skön kamera..

// Daniel.
 
ANNONS